Perineum olie van weleda

A

Anoniem

Guest
Heeft iemand ervaring met het gebruik van perineum massageolie van weleda?
Ik heb het vandaag gekocht en ga maar eens beginnen.
Alles wat mogelijk helpt tegen uitscheuren of iets is het waard.

Weten jullie trouwens of het waar is dat als je een bevalling doet op de baarkruk dat je meer kans hebt om uit te scheuren?

Groetjes Anouk

Hoi Anouk,

Ik heb ook de perineumolie van Weleda gebruikt. Het is wel een beetje gedoe, maar ja, ik had ook zo iets van : baat het niet, dat schaadt het zeker niet en ook ik had er wel iets voor over om het inscheuren toch zo veel mogelijk te beperken.
En inderdaad: ik had maar 2 piepkleine hechtinkjes. Zo klein dat de kraamhulp en de verloskundige het later bijna niet meer zagen zitten. Ze waren erg tevreden en ik ook; ik heb niks gevoeld. Ging dus echt heel goed, die bevalling. Maar ja, ik weet natuurlijk niet hoe het zou zijn gegaan zonder die massages... Toch ben ik blij dat ik die -toch wel beetje rare massages gedaan heb! De schade bleef enorm beperkt!

Succes ermee!

Groetjes van Vennie

Ik heb dit ook gebruikt bij mijn eerste zwangerschap. Mijn zoontje was een sterretjeskijker, maar ondanks deze moeilijke manier van persen, heb ik geen scheurtje eraan overgehouden, alleen een kleine schaafplekje.  Ik heb wel het idee dat de massage-olie hieraan heeft meegeholpen, dus ik ga het ook zeker tijdens deze zwangerschap gebruiken.

Zou dit ook nog helpen als je bij de eerste bevalling bent ingeknipt ? De kans op scheuren is daarom bij mij groter zei de vk. Het is op die plek hard littekenweefsel geworden.

Groeten
Bibi

Terug
Bovenaan