Perineum olie voor na de bevalling

Hallo Dames,

5 weken geleden ben ik bevallen van een prachtig meisje. Tijdens de bevalling ben ik behoorlijk uitgescheurd (2e graads ruptuur). Gelukkig is dit best goed genezen en alle hechtingen zijn eruit. Alleen mijn perinueum is nog verdikt en dat voelt erg strak wat pijnlijk en gevoelig aan. Ik heb gelezen dat je dit kunt masseren met olie, wie heeft hier ervaring mee en/of tips? Weleda heeft speciale perineum olie wat ook na de bevalling gebruikt kan worden zag ik. Zijn er nog andere goed werkende opties?

Daarnaast de vraag, hoe lang blijf je hier gemiddeld last van houden? Wordt het vanzelf minder dik?

Ik hoor graag van jullie!
 
Ik had een totaalruptuur, en bij mij bleef het lang overgevoelig. Erg pijnlijk als ik de ingang van mijn vagina aanraakte, ook stug littekenweefsel binnen en buiten. De gyn raadde toen inderdaad aan om te masseren, maar ik kreeg een lanettezalf mee. Dat is een vaseline gebaseerde zalf die heel weinig kwaad kan. Ze zei dat door aanraken het minder gevoelig zou worden. 

Ik heb niet het idee dat het echt hielp, het irriteerde alleen maar meer. Na mijn eerste menstruatie voelde het al veel beter. En het is gedurende een paar maanden steeds minder gevoelig geworden, gewoon vanzelf. Uiteindelijk moest ik wel geopereerd worden omdat het weefsel van binnen was gaan verkleven, maar dat zal bij jou niet ter sprake zijn denk ik. 
 
Ik had ook een 2e graads ruptuur. Gescheurd en geknipt. De knip bleef zo gevoelig ook met vrijen. Uiteindelijk kreeg dr tip van iemand om vitamine b5 een tijdje te gaan slikken. (1x dgs 250 mg). Dit werkt herstellend voor de huid. Bij mij heeft het echt geholpen. Heb 1 pot geslikt (van Vitals) en daarna gestopt. Ik kan weer pijnloos vrijen en ook tijdens ovulatie en menstruatie was het gevoelig en dat is nu ook weg.

Na de bevalling beb ik n tijd gespoeld met kammilosan (1 dopje verdund in een kan met water) dat werkt ook echt helend!
 
Oow jeetje Lewis hoe ben je achter die verklevingen gekomen dan? Kun je die vaseline creme bij de drogist kopen of was deze echt op verwijzing?

Annie, die B5 capsules zijn een goeie tip, die ga ik halen! Dat spoelen moet dat direct na de bevalling of kan dat nu ook nog? De wond is namelijk al wel netjes dicht.

Ik durf niet zo goed aan de binnenkant te voelen, sowieso raak ik de wond het liefst niet aan. Ik heb er best nog wel een beetje moeite mee. Vrijen zie ik op korte termijn ook nog niet gebeuren. Ik hoop dat alles weer een beetje het oude wordt, voor zover dat kan.
 
Terug
Bovenaan