Perineum olie Wendela

Hallo allemaal,

Bij alledrie mijn bevallingen ben ik flink ingeknipt, omdat ik dreigde in te scheuren.
Nu ben ik weer zwanger, en lees nu dat er perineum olie bestaat, welke je vanaf week 36 kunt gebruiken om in te masseren, waardoor het vanonder wat soepeler zou zijn, en je dus minder kans op inscheuren hebt.
Mijn vraag: wie heeft dit gebruikt, en hielp het echt?
Kun je het gewoon veilig gebruiken, ik bedoel; heb je niet extra kans op vaginale infecties ofzo? Het lijkt me dat je wel goed op moet letten dat je niet vanaf je anus richting vagina masseert.......

Hoi Teddy,

Ik ben zelf a.s. vrijdag uitgerekend en ben nu zo'n drie weken aan het smeren met de olie.
Ik heb zelf geen enkele last van infecties of enge dinges.
Qua smeren is het heel makkelijk gewoon een hoop druppels op je vingers doen en smeren maar. Je moet eigenlijk een paar centimeters naar binnen,maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet echt doe. Je smeert gewoon stevig overal een beetje, vergis je niet hoor 5 a 10 minuten duurt eeuwen!.
Je merkt niet echt verschil in je huid ofzo, maar ik heb op de yoga 3 meiden gehad die ook gesmeerd hebben en die hebben goede ervaring gehad. Niet geknipt of gescheurd.
Of het echt aan de olie ligt weet ik  natuurlijk niet. Wel had ik ernaar gevraagd bij de vk en die zei dat het echt wel hielp, maar dat het nooit een garantie is.

Ach, ik zie maar zo. Baat het niet dan schaat het niet.

Succes met smeren he.

Als ik ben bevallen zal ik je vertellen of het heeft geholpen of niet.

Groetjes Anouk

Hallo Anouk,

Bedankt voor je antwoord!
Ik heb de olie vanmiddag gekocht, en al duurt het nog even, ik ga hem straks zeker gebruiken!!!!! En als het bij mij helpt weet ik wel zeker dat het daardoor komt!
Ik ben bij de eerste verkeerd gehecht, en bij de volgende bevallingen dreigde het litteken weer in te scheuren, dus daar ligt het bij mij misschien ook aan. Plus dat ik erg grote kinderen heb gekregen (8, 9 en 10 pond) dus ik hoop niet dat hij/zij nu 11 pond is!!!!!!!!!!
In mijn zwangerschappen ben ik altijd reuzebang voor inscheuren of inknippen, maar als ik lig te persen denk ik altijd "Knippen maar hoor!"   Raar is dat he!
Jij heel veel succes en sterkte met je bevalling en ik hoor graag of de olie bij jou geholpen heeft!
Groetjes Teddy

Ik heb het ook gebruikt onder het mom van "baat het niet, schaad het niet" nou ik had een bevalling zonder scheurtjes en knipjes, dus ik ben om. En voor die paar euro kun je beter geen "ellende" hebben.

Groetjes van Gea

Terug
Bovenaan