Perineum olie

Een tijdje geleden was hier een discussie over perineum olie. Maar die kan ik niet terug vinden.
Ik heb deze olie gebruikt vanaf 34 weken. Ik heb trouw (of eigenlijk mn vriend, hihi) iedere avond gesmeerd. Er is dan 65 % minder kans op inscheuren.
En ik kan jullie vertellen dat dit bij mij gigantisch geholpen heeft. Ik ben klein met 1.57 en voor de zwangerschap 53 kilo, ik ben 12 januari bevallen van een prachtige meid. Alleen weegt ze 4040 gram!!! En ik ben niet uitgescheurd! Echt een wonder. Ik heb nu 3 verloskundigen gesproken en die staan allemaal verbaasd.
Maar goed, ik ben er heel erg blij mee.

Dus wat mij betreft een echte aanrader!!!!

Veel succes nog met jullie zwangerschappen.

Groetjes, Ris
mv Kaylee 17-2-01 en Robine 12-01-2006

Hallo Ris,

Gefeliciteerd met Robine!!!!
Super mooie naam!!!!

Ff een vraagje over die olie......
Ik heb deze ook gekocht, maar nu staat er dat je t zowel inwendig als uitwendig moet gebruiken.
Heb je dat ook gedaan??? Het inwendige durf ik namelijk niet zo goed, omdat ik al een aantal keer een schimmelinfectie heb gehad tijdens de zwangerschap.

Liefs Ukkie
(36W1D)

Hoi,

Ik heb de olie alleen uitwendig gebruikt en op het randje. Mijn vriend merkte na een tijdje dat die huid erg soepel werd. Ik dacht bij mezelf, als je uitscheurd is dat aan de buitenkant en toch niet binnen in ???!!!

Veel succes ermee en ik hoop dat het bij jou ook zal werken.

Groetjes, Ris

Gelukkig dat  je bevalling goed is gegaan.
Al vraag ik mij af in hoeverre de olie hierbij geholpen heeft. (niet vervelend bedoeld)Volgens mijn verloskundige is er soms echt geen pijl op te trekken wanneer iemand wel of niet en hoe erg inscheurt. Ze komt vrouwen tegen die een flinke baby krijgen en niet inscheuren en vrouwen die een kleine baby krijgen en flink inscheuren. Ik kan me voorstellen dat de grootte van de omtrek van het hoofdje ook veel scheelt. Overigens hoeft je postuur niets te zeggen over het gemak waarmee je bevalt en of je wel of niet inscheurt. Ik dacht dat ook altijd, maar bij navragen in mijn familie (ik ben nl. half chinees en al mijn tantes enzo zijn dus ook klein en tenger)  en aan collega's (verpleegkundigen en artsen) op mijn werk (ik werk als verpleegkundige) is hier geen link tussen. Veel heeft te maken met de stand van je bekken en het al dan niet tijdig kunnen stoppen met persen tijdens de persweeen e.d.  Overigens schijnen bijna alle vrouwen vaak een beetje in te scheuren, wat niet eens altijd gehecht hoeft te worden.
Maar als je het idee hebt dat het geholpen heeft, is dat alleen maar erg fijn, want wie weet dat je juist daarom rustiger bent gebleven.
Had het smeren met antistraiecreme mij maar geholpen hihi  

groeten,

Jackje

Tis geweldig he om mamma en pappa te zijn!

Hoi,

Ik zag dit laatst ook staan bij de drogist en heb het ook gekocht.
Het lijkt mij namelijk helemaal niks om in te scheuren, en dat
wil ik dan ook graag beperken. Of het nou wel of niet zal helpen,
ik doe het gewoon, beter iets dan niets toch?
Ben er nu nog niet mee begonnen, maar binnenkort wel.

xx Syrah (28 wk)

Terug
Bovenaan