Perineum Olie

Vandaag heb ik mijn blije doos opgehaald bij de Prenatal. Hier zat ook een tester in van Weleda Perineum Olie. Ik vroeg mij af of iemand hier weet of dit echt fijn is om te gebruiken en of het ook echt helpt?
(Perineum Olie is olie om te smeren in het gebied tussen je vagina en anus)

Liefs
 
Ik heb het bij mijn eerste twee bevallingen ook gebruikt, maar ik vond het geloof ik niet heel prettig om te doen. Maar goed, ben niet uitgescheurd of ingeknipt, dus ik ga het nu ook weer gebruiken. Maar mijn kindjes waren ook niet zo groot bij de bevallingen, dus kan niet met zekerheid zeggen dat het werkt.
 
Ik heb het bij mijn tweede zwangerschap wel gebruikt. omdat ik bij e eerste een totaalruptuur heb gehad. Uiteindelijk heb ik bij de tweede bevalling preventief een knip gehad en weet ik dus niet of de olie inderdaad gewerkt zou hebben. Ik vond het zelf niet zo fijn om het te gebruiken, maar je kunt het altijd proberen. Kwaad kan het in ieder geval niet.
 
Nou ik denk dat ik het maar ga proberen dan, misschien is het niet fijn maar als het werkt is er toch wat minder narigheid in de kraamtijd gok ik zo. Ik weet het gewoon totaal niet haha

Dankjulliewel in ieder geval :)

Liefs
 
Ik heb het 3 keer gebruikt, heb 3 kindjes van ruim 4 kilo gekregen en heb alleen bij de 1e 1 hechting gekregen. Het zou goed kunnen dat de olie hieraan bij heeft gedragen als ik de verhalen van mijn vriendinnen (die het niet grbuikt hebben) hoor.
 
Ik heb het bij beide zwangerschappen gebruikt en ben niet ingescheurd.
Inmiddels ben ik zwanger van de 3e en ook nu ga ik het weer gebruiken.
Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat het niet scheuren komt door het gebruik van die olie, maar ik ga ook niet proberen wat er gebeurd als ik de olie niet gebruik ;-)
Het smeren is inderdaad niet het meest fijne klusje, maar goed, het is maar een paar weken.
 
Terug
Bovenaan