Perineum Olie

(ik had dit ook op het zwanger zijn forum gezet maar misschien zijn er hier meer met ervaring)

Gisteren heb ik mijn blije doos opgehaald bij de Prenatal. Hier zat ook een tester in van Weleda Perineum Olie. Ik vroeg mij af of iemand hier weet of dit echt fijn is om te gebruiken en of het ook echt helpt?
(Perineum Olie is olie om te smeren in het gebied tussen je vagina en anus)

Liefs

Nou, als je de grote verpakking koopt en de gebruiksaanwijzing leest, denk je er misschien anders over (of had ik het nou op internet opgezocht, dat weet ik even niet meer).

Het is namelijk niet alleen om te smeren, maar moet je ook gaan rekken enzo. Is erg onprettig, heb het bij mijn eerste zwangerschap gedaan, maar uiteindelijk gewoon een knip gekregen hoor. Bij het herstel van deze knip heb ik de olie dan wel weer gebruikt om het litteken soepel te houden (nadat de wond dicht was uiteraard).

Echt alleen maar smeren zal denk ik niet veel effect hebben...

gr. Wenser

Ik weet hoe je het moet gebruiken, de handleiding zat bij de tester ;-)
Vroeg me alleen af of het werkte want het lijkt me niet bijzonder fijn om te doen, maar gezien ik het zelf nog niet heb geprobeerd en niet weet of het wel nut heeft dacht ik, ik vraag het hier :)

Liefs

Ik heb verschillende verhalen gehoord, de een vindt het prettig en de ander niet. Ik geloof wel dat je het alleen moet smeren en oprekken vindt ik een raar idee. Ook heb ik gehoord dat het niet veel uit maakt, de een krijgt namelijk gewoon sneller een knip dan de ander en daar kan deze olie ook niet tegenop! Het beste is ontspannen en het lijkt mij ook beter na een knip etc te gebruiken, zodat het litteken soepel blijft...

Succes met je afweging.

Groetjes Vic

Hoi hoi,
Ik heb het ook gebruikt tijdens mijn zwangerschap maar ik moest uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen en daar geven ze nou eenmaal snel een knip dus ja het was eigenlijk voor niks

Succes met je beslissing.

groetjes Vi

Ik heb het tijdens mijn zwangerschap twee keer gebruikt, maar ik vond het zeer onprettig om te doen.
Vervolgens ben ik thuis bevallen, zonder enig scheurtje.. dus..
(ik ga er van uit dat dat niet door die twee keer smeren kwam :D )

volgende keer gebruik ik het niet weer.

Hi Mriek,

Ik kreeg tijdens de laatste 2,4 maand van mijn zwangerschap om de dag pereniummassage van mijn man. Hij masseerde het iedere keer een minuut of 5 met de Weleda perenium massage olie. De techniek die hij gebruikte kun hier vinden: http://www.youtube.com/watch?v=DK2P8Ziqc6Y

Ik heb geen knip gehad, en ben daar niet uitgescheurd o.i.d. Er zat enkel een klein scheurtje in mijn kleine labia. Tijdens onze volgende zwangerschap zal hij me zeker weer masseren. Gaf hem een heel fijn & nuttig gevoel, kon hij toch nog iets voor me doen ter fysieke voorbereiding op de bevalling.

Helaas ben ik bevallen voordat ik het kon gebruiken (32w5d) maar had het wel staan om te proberen. Ik gebruik het nu om de boel zacht te houden, gezien ik snel irritatie heb van de verbanden in mijn onderbroek :p. Moet zeggen dat het hierbij ook helpt ;-)
Heb overigens geen knip gehad en ben ook niet uitgescheurd, maar goed mijn kindje is natuurlijk ook nog klein (43 cm & 2366 gram).

Terug
Bovenaan