perineummassage en epi-no wie heeft hier ervaring mee of wat vinden jullie ervan???

Hoi,

Ik ben afgelopen dinsdag weer naar de verloskundige geweest voor controlealles ziet er goed uit dus dat is altijd leuk om te horen toch?
maar nou kwam ze met een een foldertje aanzetten van epi-no dat is om je baringskanaal vast op te rekken voor de bevalling met een ballonnetje
maar ik vind het zelf erg onnatuurlijk en overdreven .
ze had ook een tip om niet alleen je buike n borsten dagelijks in te smeren maar ook het perineum ( stukje huid tussen je vagina en je anus) om een knip of uitscheuren te voorkomen.
daar kan ik me nog wel in vinden maar als ik het zo rond mij heen vraag aan ervaren moeders krijg in nogal verschillende meningen
dus ik ga ook hier maar de vraag stellen:

wat vinden jullie ervan en wat is jullie gedachte erbij?

ik ben nu 30 weken zwanger en het is handig vanaf week 34 ermee te beginnen vandaar dat ik jullie bevindingen graag wil horen

groetjes en een fijne zwangerschap allemaal
inkie

hoi inkie,

Ik heb zelf het weekend ook die olie van weleda gekocht. Ik had erover gehoord op een voorlichtingsavond en had zoiets van helpt t niet.. dan is het ook niet schadelijk...
Over dat epi-no staat hier elders op het forum een stukje over, best positieve verhalen geloof ik, maar ik vond dat zelf een beetje ver gaan en ga dat dus zeker niet doen.
Je weet ook pas achteraf of het helpt, en dan nog weet je ook niet met zekerheid of het anders was gegaan als je het niet had gebruikt....

Liefs,
Anne

perineum massage heb ik idd ook over gelezen. Elke dag even masseren als je bijvoorbeeld staat te douchen. Over insmeren met lotion of zalf stond er bij dat artikel niets bij!!. Ik ben van plan dat wel te gaan doen, t kost misschien een minuutje van je dag, en baat t niet..... ach wat is nou een minuutje op 24 uur.

gr. Peet

Dat epi-no verhaal zou ik zelf nooit aan beginnen. Vind ik zelf eigenlijk een klein tikkeltje onzin. Maaaaarrrr...iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelt!
Die perineum massage vind ik wel ok. Doe er zelf niet aan, ben ik veel te gemakzuchtig voor en vergeet het toch iedere keer, maar ik kan me voorstellen dat het zou kunnen helpen.
Ik ben meestal niet zo van de voorzorgsmaatregelen. Laat het allemaal maar op me af komen en zie vanzelf wel of ik uitscheur of niet ;-) Hahahaha. Vorige keer wel gebeurd, dus ik gok dat het nu weer gebeurt!

Succes!
Billie

Terug
Bovenaan