Perineumolie

Hebben jullie ervaring met het gebruik van perineumolie? Dit om de kans op inscheuren tijdens de bevalling te verkleinen?
Bij de vorige heb ik wel gesmeerd, het werd toen alleen uiteindelijk een keizersnede, en wil het nu evt weer gaan gebruiken, maar ben nieuwschierig of er positieve resultaten zijn.

Hoi ik heb het niet bebruikt, het schijnt erg moeilijk te smeren te zijn.
Maar ik ben niet ingescheurd. Ik had boek duik in je weeen en daar heb ik veel aan gehad.

Hoi hoi,

Ik wil het wel gaan proberen. De vorige keer had ik een heel klein scheurtje (had geen perinuimolie gebruikt). Ik krijg nu last van dat plekje, dus ik ben heel bang dat het een zwakke plek is en dat het straks gigantisch ga uitscheuren.
Mijn vriendin heeft het gebruikt (niet regelmatig) en die is wel uitgescheurt en ingeknipt. Maar het schijnt voor 65 % te werken. Dus ik vind het proberen wel waard.
Ik geloog dat het het vanaf week 34 mag gebruiken.
En als je er zelf niet goed bij kan, laat je het je vriend/man toch doen??

Groetjes, Ris 32 weken

Hallo allemaal,

Ik ben nu 34 en ga het ook gebruiken. Geen idee nog of het helpt, maar baat het niet dat schaadt het niet. Toch?

Succes straks allemaal die bijna zover zijn... Wordt wel spannend...

Annemarie

Ik ben nu ruim 36 weken zwanger en ben sinds week 34 de olie aan het gebruiken. Dit naar aanleiding van een tip van mijn schoonzus. Zij had een snelle bevalling en was niet ingeknipt of gescheurd en dat kwam waarschijnlijk door het gebruik van de olie.
Het aanbrengen vind ik persoonlijk niet zo moeilijk. Ik zet een been op de rand van het bad en dan kun je het makkelijk insmeren. Het is en blijft wel olie, dus een beetje kliederen is het wel. Maar goed, baat het niet dan schaadt het niet en ik vind het wel het proberen waard. Overigens vind ik dat je naar een paar dagen wel al begint te merken dat het allemaal wat soepeler wordt.

Hoi medezwangeren,

Ik heb ervaring met de olie. Heb het de vorige keer gebruikt, maar helaas erg ingescheurd.
Ik denk dat het wat kan helpen als je toch al niet zo enorm zou inscheuren.
Na de bevalling helpt olie ook om het helen soepel te laten worden. Ik heb vitamine E olie gebruikt en denk dat dat wel een beter litteken heeft gegeven.
Hopelijk ontmoedig ik jullie niet te hard. Maar het geeft wel een completer plaatje...

Heel veel succes en een mooie bevalling toegewenst met zo min mogelijk scheurtjes en knippen!

Hoi allemaal,

ik heb waarschijnlijk een verloskundige met een oude leerschool gehad (ze was nog wel jong) en zij hield iedere keer als ik aan het persen was een hele hete natte washand tegen mjn perineum aan. Dit was om de huid daar soepeler te maken en inscheuren te voorkomen. Uiteindelijk had ik maar 1 hechting en die is gekomen door een wee die heel onverwachts komt opzetten. Ik was er erg blij mee; ben er van overtuigend dat wanneer ze dit niet had gedaan ik meer hechtingen gehad had (van die washand voel je overigens niets). Is misschien ook iets om na te vragen bij je VK.

groetjes Liz

Hee allemaal,

Ik wilde even laten weten dat ik inmiddels perineum olie gebruik.
Ik vind het helemaal niet moeilij kof onprettig om aan te brengen. Er zit een doseringstuutje op, dus het komt druppeltje voor druppeltje eruit en dus hoef je helemaal niet te knoeien.
Ik kan er zelf nog bij als ik op bed lig. Door het masseren wordt het plekje helemaal warm, dus het doet wel iets.
Ik kan jullie pas als alles goed gaat over 7 weken vertellen of het ook geholpen heeft.

Succes ermee,

Groetjes Ris
33w3d

Terug
Bovenaan