Periodes van extreme "drift"buien

Ons dochtertje van 20 maanden heeft sinds dat ze 15 maanden is om de 2 maanden een week lang "drift"buien. Na die week is het dan over en slaapt ze weer lekker en is ze weer de oude.
In die week heeft ze zulke extreme buien dat ze regelmatig een uur lang ontroostbaar krijst en over de grond kruipt, ze gaat met haar hoofd bonken tot ze blauwe plekken krijgt en trekt aan haar haar en oortjes. Elke keer als ze weer een weekaanval heeft gaan we met haar naar de dokter en laten haar goed nakijken. Vaak heeft ze dan druk op haar trommelvliezen, maar geen ontsteking. De huisarts kan er niks voor geven, alleen neusspray, oordruppels en paracetamol. Ondanks dat blijven de krijsbuien.
"s nachts wordt ze dan ook weleens krijsend waaker en houdt het zo een uur vol. Haar broer wordt dan wakker en is overdag daardoor moe, waardoor hij weer concentratie problemen op school krijgt. Afgelopen week had ze het weer, maar dan zo erg dat ze een paar dagen in het ziekenhuis heeft gelegen ter observatie. ook hebben ze een ct scan van haar hoofd gemaakt. Daar was niks op te zien. We krijgen nou begeleiding, dus ik hoop dat dat gaat helpen. We zijn zo gespannen en vermoeid. Dat houden we niet lang vol.
Het gekke is, dat ze na haar aanvalsweek een perfect kindje is, slapen binnen 5 minuten, lekker vrolijk en spelen.
We snappen hier niks van. ons zoontje heeft dit ook nooit gehad. Wie herkent dit?
En wie heeft tips?

HOi

Herkennen doe ik   het niet maar kan ze geen migraine hebben ofzo.
Of een andere pijn, het lijkt wel alsof ze iets weg wil hebben door te bonken met haar hoofd.

Ik hoop dat het snel veranderd voor jullie

Succes

Groetjes Willeke

Hoi,

Wat zielig en frustrerend voor haar. Ze moet wel helemaal bekaf zijn na die week. En wat frustrerend voor jou dat ze niet kan aangeven wat er is. Als ouder ben je dan zo hulpeloos.

Hoe gaat ze om met veranderingen? Is ze vaak heel intensief met iets bezig? Het kan een kenmerk zijn van autisme. Met name het bonken. Je kan het altijd eens navragen. Baat het niet, dan schaadt het niet. Er zijn zoveel vormen van autisme in lichte en erge mate dat ze niet altijd worden herkend.

Succes in ieder geval met het vinden naar de oplossing.

Groetjes Marieke

Terug
Bovenaan