Perongeluk alcohol..

<p>Vandaag gingen we Pizzarette doen. Toen we klaar waren keek ik naar de ingredienten in de pizzabodem en hier zat 1.5% alcohol in (in hele pizza bodem waarvan ik 3/4 op had) Echt enorm geschrokken.... ?</p><p>Zou dit kwaad kunnen?</p>

Ik zou me daar geen zorgen over maken. Het is maar een kleine hoeveelheid dat waarschijnlijk allang afgebroken is voordat het in de bloedbaan van je kind komt. 
Altijd vervelend als je zoiets ziet, maar ik weet zeker dat het geen kwaad kan. 
Als je echt gerustgesteld wilt worden kan je altijd je verloskundige bellen natuurlijk.

Wat raar alcohol in de pizza bodem! Zou het niet "vervliegen" tijdens het bakken? Denk met zo'n kleine hoeveelheid dat het geen kwaad kan! 

[quote quote=10141600]
Wat raar alcohol in de pizza bodem! Zou het niet “vervliegen” tijdens het bakken? Denk met zo’n kleine hoeveelheid dat het geen kwaad kan!
[/quote]
Ja daarom verbaasde het me ook 

Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je alcohol warm maakt het voor een groot deel eruit gaat. Net zoals kaas fondue, daar doen ze ook vaak alcohol in. daar kun je heel veel van eten zonder er dronken van te worden bijvoorbeeld. Dus ik denk dat het niet zoveel kwaad kan hoor 

Hoi.
Komt die alcohol niet door het gistingsproces?
Alcohol vervliegt overigens niet tijdens het koken/ verhitten. Dat is een enorme misvatting. 
Denk niet dat het echt kwaad kan. Ik weet niet hoe ver je bent. Het leed is alleen nu al geschied, dus kun je er niets meer aan doen, behalve accepteren dat het gebeurd is en het hooguit je verlos vertellen. Je hebt het niet bewust gedaan. Je drinkt neem ik aan ook niet dagelijks, dus zal wel loslopen. Ik denk dat je verlos hetzelfde zal zeggen.
Liefs, Maaike 

Je zou denken van wel maar maak je a.u.b niet druk.
Ik was 8 weken zwanger van me zoontje toen ben ik 3 festivals af geweest in die 8 weken elke dag dronken en veel te hard gefeest(wist trouwens niet dat ik zwanger was).

Inmiddels is die bijna 3 en kern gezond !

Terug
Bovenaan