Perongeluk rauw vlees

<p>Gisteren ben ik gaan uit eten. Heerlijk gewokte biefstukreepjes met groenten gegeten. Deze werden in hoog vuur verhit dus nam aan dat dit mocht. Echter, na het bord half leeg te hebben zag ik dat de biefreepjes van binnen rood waren. Ik weet niet of het bij ze allemaal was, maar heb er dus wel wat van gegeten. Derest heb ik overigens laten staan.</p><p>Nu maak ik me behoorlijk zorgen hier over ?</p>

Ik zou me hier toch niet teveel zorgen om proberen te maken. Je kunt er nu vrij weinig (niks eigenlijk) aan doen en de kans dat het jouw en de baby ziek maakt is klein... 

Hoever ben je in je zwangerschap? Risico is namelijk nog kleiner naarmate je al in je 2de of 3de trimester zit. 

Ik zou zeggen maak je vooral niet teveel zorgen hierover. Als het vlees vers is en de hygiëne op orde is dan is er niets aan de hand. De kans dat het besmet is met iets, is klein en ALS het al besmet zou zijn dan is het ook niet meteen zeker dat het kwaad zal doen.

No worries, het is maar een regel 'voor de zekerheid', omdat de kans nu eenmaal groter is dat je ziek wordt van rauwe dingen, maar de kans is heel klein dat je ziek wordt hoor! Ik zou er relaxt mee omgaan iig. Zeker in een druk restaurant lijkt t risico me verwaarloosbaar!

Geen zorgen! Je kunt er nu toch niks meer aan doen.. 
Op hoeveel fora post je dit verhaal trouwens? Op het viva forum heb je allemaal reacties in dezelfde strekking gehad... En telkens topics openen werkt niet geruststellend. Bel voor zulke vragen je verloskundige. Zij kan je ten eerste advies geven wat bij jou situatie ,gezondheid en zwangerschap past en ten tweede kun je met haar kijken of deze angsten reëel zijn.. 

Terug
Bovenaan