Perongeluk tonijn gegeten!

<p>Hi allen,</p><p>Ik maak me een beetje zorgen! Ik ben nu 18 weken zwanger en had vorige week een Babyshower van een vriendin. Daar heb ik een stukje van een hartige taart gegeten waar tonijn in bleek te zitten!</p><p>Nu lees ik overal dat tonijn echt niet meer mag, ook wanneer het uit blik komt. Moet ik mij zorgen maken?</p>

Nou.. denk dat je het niet zo nauw moet nemen, dat het een keertje perongeluk is gebeurd.. er zit immers geen vergif in ;)
Je kindje zal tegen een of twee hapjes best tegen kunnen!
No worries!

Hi Agnesz,
Bedankt voor je reactie! Ik zit mezelf waarschijnlijk nu gek te lezen!
Maar zie overal staan dat een kleine hoeveelheid kwik al schade kan brengen aan zenuwstelsel en hersenen van de kleine foetus. En dat maakt me dan zo onzeker!
Ik let super goed op wat ik eet en je bent op een babyshower en verwacht dat er rekening gehouden wordt met wat wel en niet mag..
maar misschien moet ik mezelf inderdaad niet zo druk maken :)

Toen je nog wel tonijn uit blik mocht heb ik tijdens mn zwangerschap verspreid ong 3 blikken tonijn gegeten en nu een hele gezonde dochter dus maak je maar geen zorgen!

Serieus, ik ben nu 34 weken zwanger en hoor nu voor het eerst dat je tonijn uit blik niet mag. En geloof me, ik heb me er ook in verdiept hoor! Aan het begin van mijn zwangerschap werd namelijk nog gezegd dat uit blik wel mag, omdat daar jongere tonijn in zit, waarbij de hoeveelheid schadelijke stoffen zeer gering is. Ik heb dus af en toe heerlijk gesmuld van zelfgemaakte tonijnsalade. Ook de nodige blikjes;) Zo zie je maar, inzichten in wat wel of niet goed is, veranderen zo snel! Maak je geen zorgen, zeker als je een kleine hoeveelheid hebt gegeten.

Maak je niet te druk! Van de zomer was ik nog zwanger en toen mocht je nog wél tonijn uit blik. Ik heb denk ik wel 10 blikken tonijn gegeten tijdens mijn zwangerschap. En ik zit nu met een hele vrolijke, gezonde dochter van 5 maanden op schoot dit te typen ?

Ook ik ben een grote tonijn liefhebber en toen ik zwanger was van de vorige wist ik het ook niet. Ik kan niet eens meer bedenken hoeveel ik er wel niet gegeten had, ook hier een gezond kind gelukkig. Nu weer zwanger en ik zeg eerlijk, kan niet van de tonijn afblijven hahaha!

No worries ik heb tijdens mijn zwangerschap ook een paar keer tonijn gegeten. Niks aan de hand. Dat geldt voor alle verboden producten, het is meer uit voorzorg dat je dingen beter even kan laten staan.

Terug
Bovenaan