persé ademen door haar neusje!

Hallo, wij hebben de laatste week een beetje een vreemd probleem.....
Onze dochter van bijna 5 maanden, is de laatste week wat neusverkouden. Het is niet zo dat er echt snottebellen uit komen, maar ze heeft wel dagelijks van die plakkerige snotjes in haar neusje die ik er dan uithaal met zo'n speciaal wattenstaafje.
Overdag heeft ze er weinig last van, maar 's nachts wordt ze huilend wakker omdat ze dan niet meer goed door haar neusje kan ademen. Nu loop ik elke nacht met haar rond, totdat ze wat gekalmeerd is en probeer haar dan weer te laten slapen. Maar dan wordt ze al snel weer wakker en dan hoor ik haar wel snuiven. Dan neemt ze ineens een hap lucht, om vervolgens weer door haar verstopte neusje adem te halen.
Ik vind dit erg vervelend voor haar, en vooral omdat dit helemaal niet nodig is! Ze kan toch gewoon door haar mond ademhalen? Er zijn zoveel mensen die 's nachts op deze manier ademhalen!

Hebben jullie misschien tips om haar te "leren" dat ze door haar mond kan ademen?
We gebruiken ook al neusspray, maar dit helpt niet echt.
Hopelijk kan één van jullie (of zelfs meerdere) ons helpen!
Alvast bedankt, groetjes Fiona
 
zou het helpen om haar ´s nachts een klein beetje drinken (water of roosvicee of zo) te geven? Ik weet dat wanneer ik zelf verkouden ben, ik ´s nachts een hele tijd door mijn mond kan ademhalen, maar op zeker moment wakker wordt omdat ik zo ´n droge mond heb.
Misschien is dat bij je dochter ook het geval?
Als neusspray niet helpt, zou ik zo 123 ook niks anders weten...

succes ermee!
Mirjam
 
Je hebt van die speciale pompjes om de neus leeg te zuigen als het ware. Het is gewoon een soort van rubber balletje met een tuitje. Je knijpt het rubberen balletje in, doet het tuitje in een neusgat en laat dan het rubberen balletje weer los. Als het goed is komt er dan veel slijm los. Dit is bedacht omdat baby's hun neus niet kunnen snuiten. Je koopt het gewoon bij prenatal, etos of de v&d. Misschien geeft dit wat lucht zodat ze weer door haar neus kan ademen.
 
Niet leren om door haar mond te ademen dat is namelijk een verkeerde manier van ademen die weer afgeleerd zou moeten worden. Omdat het problemen geeft met de ontwikkeling van de mond en de spraak.

Het enige wat je kan doen is idd de neusspray en een ui naast haar bed zetten in vieren gesneden.
Als verder de lucht wegen niet geprikkelde zijn (geen hoest enz.) misschien wat babyluuf op haar slaapzak. Weet niet of dat mag omdat ik niet weet hoe oud ze is.
Succes
 
Hallo,

Inderdaad net als hierboven al geschreven wordt een ui op haar kamertje zetten.
Als mijn dochtertje verkouden is is het ook drama hoor, ze is namelijk een echte duimster (alleen in bed hoor, overdag heeft ze hem niet nodig). Ik smeer op haar borstje en ruggetje ietsjes LUUF voor baby's op en op die manier blijft haar neusje open en slaapt zij de hele nacht door.
Kun je gewoon kopen bij een drogist of apotheek.

Groetjes van Mieke en Lotte
 
Terug
Bovenaan