persen

hallo,

Ik heb een zoon van 6 weken.
Na 5 weken borstvoeding ben ik over op de fles. ( hij reageerde vlgs ons erg op wat ik at en had veel last van darmkramp )
Wat ik nou zo raar vindt is dat hij veel persdrang heeft.
Dit is wel minder sinds ik de fles geef en de darmkramp is vrijwel weg, maar dat persen blijft, vooral in de nacht/ochtend.
Ik heb dit nog nooit bij een baby gezien en vindt het zo zielig, dit kan uren duren en hij loopt rood aan.
Zijn ontlastingpatroon is vlgs mij goed hij poept elke dag wel een keer of drie, en het is zachte ontlasting.

Dus wie o wie is hier mee bekend ik heb t idee dat ik de enige ben wiens kindje dit heeft

Groeten nina
 
Hoi je bent echt niet de enige hoor. Ons dochter heeft het ook die perst en kreunt daarbij. Verder heeft ze er geen last van. Op mijn werk zijn ook genoeg kindjes die het hebben weet niet precies waarom maar het kan geen kwaad.

groetjes joyce
 
Sorry dat ik er nu pas ben.

Ik moet zeggen het duurt geen uren. Maar nu ze bijvoeding krijgt duurt het wel langer dan anders en is het dikker.

Jou kindje moet ook harder werken (nou ja de darmen dan) om de flesvoeding te verwerken. Dat gaat moeizamer dan de bv voeding. Na een paar dagen zal het beter gaan.

Blijft hij er last van houden dan kan je hem wat olie geven. Maar dan alleen als je denkt dat het echt niet lukt. Want van olie en bv de thermometer worden de darmen heel lui en kan hij straks niet meer zelf poepen.

Probeer voordat je naar de olie grijpt eerst zijn buikje te masseren met een warme hand en dan met de klok mee draaien. (zo werken de darmen namelijk)
Of een warme handdoek op zijn buikje met kleren aan.

Nou succes ik hoor graag hoe het gaat.

groetjes joyce mama van Mara
 
hoi Joyce,

Bedankt voor je reactie !
We zijn inmiddels naar een osteopaat geweest, ook ivm slapeloosheid en een nekkie wat ws tijdens de geboorte "vast" zat .
Ze heeft zijn middenrif ook behandeld en het is inmiddels stukken beter !!!
En het persen veel minder.
En inderdaad warmte helpt ook, een warme douche op zijn buikkie vindt hij lekker.........

Voor iedereen die met zijn handen in het haar zit : osteopatie is geweldig !
Ze vertelde me dat het goed zou zijn als elke pasgeborene even nagekeken werd, dat zou een hoop onrust wegnemen en problemen oplossen.
Een baby komt met zoveel geweld op de wereld..........

Ons kind is van "huilbaby" in een vrolijk jochie veranderd.
We genieten enorm.

Ze kijken daar toch op een hele andere manier naar een kind...........

Groeten Nina
 
mijn dochter van bijna acht weken is ook ineens aan het huilen en beentje optrekken en ze plast wel maar poepen lukt haar gewoon niet, ik krijg er zelfs tranen van in mijn ogen, waar ik ook heen ga met haar, consul bureau huisarst, vk iedereen roept meteen ooh het zijn krampjes niets aan de hand, maar ik denk dat ik inmiddels de verschillen wel zie, vanmorgen heb ik haar twee theelepeltje appelsap gegeven en het poepen kwam er met een glimlach uit en ze viel meteen in een rustige slaap.
 
Terug
Bovenaan