Persmuziek: do of don't?

Final countdown van Europe, I want to break free van Queen, Born to be wild van Steppenwolf...

En zo zijn er wel meer liedjes die in elk geval qua tekst goed passen bij de geboorte van je kind. Do of don't: muziek tijdens de bevalling?
En waar luister(de) jij naar tijdens de bevalling?

Ik had geen behoefte aan geluid. Ik was helemaal van de wereld. Ik kan me niet voorstellen dat je een lekker nummer wilt horen tijdens je weeën... het is zo heftig. Rust en aanmoediging... lijkt me stuk belangrijker en aangenamer dan popmuziek!

nou hier ook echt geen geluid om me heen... vond zelfs de VK en man die (zacht!) aan het praten waren al op mijn zenuwen werken tijdens de rugweeen.

Gelukkig beperkten ze dat tot het mimimum en ging dat over dingen die er ook toe deden voor de geboorte (bij de geboorte van onze 2e ging andere VK het namelijk uitgebreid hebben over haar as oma-schap *grom*).

Hoewel de VK na afloop van de laatste bevalling (1 maand terug nu) zei: goh wat beval jij lief heb ik zo'n vermoeden dat iemand die een CD met 'I want to brake free' op zet de stereo naar zijn hoofd krijgt *oeps*.

We zijn er bijna, we zijn er bijna is wel een goeie trouwens ;-)

Hier het liefst ook geen geluid. Mijn vriend werd steeds gebeld door mijn schoonmoeder, zusje enz. Ik geloof dat ik niet al te vriendelijk heb gevraagd op dat pokkeding uit te zetten.

Muziek zou me denk ik ook mega geirriteerd hebben.

Als het echt menens wordt geen muziek! Dat leidt alleen maar af. Ik heb me dan altijd heel erg moeten concentreren.

wij hadden bij mijn bevalling omroep brabant op staan. het leide me lekker af tijdens de weeën. maar tijdens het persen sloot ik me helemaal af van de buitenwereld. ik hoorde alleen nog wat mijn vriend en de verloskundige me vertelde.

Ik irriteerde me mateloos aan "onnodig" geluid om me heen (mobieltje manlief moest ook uit!) Zelfs praten en grapjes vond ik vervelend om te horen, laat staan muziek! Haha was een echte bitch tijdens de bevalling!

Terug
Bovenaan