persona

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier, maar lees al een hele tijd mee wat jullie allemaal meemaken.
Ik heb een vragje: ik ben in november 2003 met de pil gestopt, en probeer sinsdien zwanger te raken. Ik heb echter nooit mijn eisprong echt in de gaten gehouden. Temperaturen lijkt mij niets. Ik heb nu, omdat ik dacht anders lukt het nooit, zo'n Persona aparaatje gekocht. Ik wilde van jullie weten of iemand hier ervaring mee heeft of iemand kent die deze gebruikt (heeft) en of ze echt betrouwbaar zijn.
Dus, jullie iets daarover weten dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt
Nadja

Hoi Nadja,

Ik gebruik ook Persona en ben er vorige keer zwanger mee geworden. Het is wel belangrijk dat je er zorgvuldig mee omgaat, dwz op de juiste tijdstippen test, anders heb je veel rode dagen en weet je nog niets. Ik gebruik het nu weer (we willen graag nog een kindje), maar nu is mijn cyclus erg onregelmatig geworden na de borstvoeding en merk ik dat ik heel veel rode dagen heb. Dus volgens mij is het wel handig als je cyclus een beetje regelmatig is.
Succes!

Hoi Nadja,
Ik heb er geen ervaring mee, maar het is nogal een dure grap. Die staafjes moet je er steeds bijkopen, het apparaatje is ook niet goedkoop. Ik zou gewoon eerst eens aan de huisarts om een verwijzing naar de gyneacoloog. Dan krijg je een gesprek en een inwendig onderzoek. Een maand later weet je of je een eisprong hebt gehad, je moet namelijk steeds voor je eimeting komen. Mogelijkerwijs, krijg je zelfs pregnyl, zodat je eitje verderrijpt en springt. Dat weet je dan ook de dag ervoor, zodat je vooraf kunt vrijen.
Temperaturen helpt zeker wel. Als je het maar altijd op dezelfde wijze doen. Smorgens als je nog in bed ligt. Hup, van achteren. Het voelt niet zo fijn, maar het meet uiterst nauwkeurig. Je temp blijft dan steeds stabiel. Na je eisprong heb je 0,5 tot 1 graad verhoging. Dan ben je al wel een dag te laat om te vrijen, maar je weet tenmisnst of er een ei is geweest of niet.Probeer het maar, het kost je amper moeite. Let wel Altijd in bed meten, anders is je lichaamstemp verschillend. Het hoeft niet altijd op hetzelfde tijdstip, maar wel voor je uit bed stapt.
Succes.A3 (ik zit op het langer-niet-zwanger=-forum)

Hoi Nadja,
Ik gebruik de persona sinds augustus., ook omdat ik geen zin had in temperaturen enzo. Het bevalt mij goed: hij geeft precies aan wanneer je eisprong is. Ik lette er eerst niet op, maar rond die tijd heb je een afscheiding waar je 'draden van kunt trekken' (zoals je dat wel eens leest). Ik ben nog niet zwanger, maar in ieder geval ken ik m'n cyclus nu beter. Succes ermee!

Ik gebruik de persona-staafjes zonder dat apparaat, werkt ook perfect. Ik zie nu heel duidelijk wanneer mijn eisprong eraan komt.

Hoi,

Ze zijn niet helemaal betrouwbaar, je kan het beste gewoon temperaturen.

Succes ermee,

Knuf Mandy

Ik heb ook het persona apparaat en het is een computertje die je cyclus goed in de gaten houd. Hij weet precies wanneer je ei eraan komt door het testen met urine staafjes.
Het is een betrouwbaar middel, hierboven zegt mandy dat het niet zo is maar een vriendin van me is apothekersassistente en die zegt dat hij als je hem volgens de gebruiksaanwijzing gebruik hij volledig betrouwbaar is. Het is een apparaatje die als anticonceptie wordt gebruikt en je kunt hem ook heel goed gebruiken als je graag zwanger wilt worden. Het is fijn te zien wanneer je je ei krijgt of wanneer je ongi gaat worden. Hij geeft het allemaal aan, je moet wel op het zelfde tijdstip (of binnen 3 uur) elke dag testen.

Mijn vriendin,zus en ik zijn er gelijk zwanger mee geworden. Dus ik kan hier alleen maar positief over zijn.

Succes Groetjes Bibi

Terug
Bovenaan