Persona

Hoi
Iemand gaf mij de tip om het persona-apparaat te gebruiken om mijn cyclus te bepalen.
persona is een anti-conceptiemiddel wat aangeeft d.m.v urinetesten wanneer je veilig moet vrijen, maar je kunt het natuurlijk ook gebruiken om te zien wanneer je juist moet vrijen!

Heeft iemand hier ervaring mee????

Groetjes van Bo

hoi hoi

ik heb hem ook. aanschaffen kost veel geld en dan moet je maandelijks ook de teststaafjes erbij kopen. ik persoonlijk vind het niet zon fijn geval, omdat hij zo wie zo minstens 6 rode dagen aangeeft dat het niet safe is en je dus zwanger kunt raken, terwijl je eigelijk maar max 3 dagen vruchtbaar bent. hij geeft niet aan welke 3 dagen je het vruchtbaarst bent. plus pas na een aantal cyclussen geeft hij je eisprong aan en dat niet eens altijd. sommige vinden het fijn andere niet. wel fijn is dat hij je cyclus dagen telt en dat kun je dus makkelijk bijhouden. wel is het duur. als je regelmatig bent kun j het beter zonder persona doen omdat je dan toch ongeveer weet wanneer je eisprong is. als je onregelmatig bent is het mischien wel handig. bij vragen hoor ik het wel oke?? dit is alleen globaal beetje.

liefs sweety

Hoi,

Ik kan het gebruik van de Persona zeker aanraden. Een vriendin raadde mij het aan, en ik heb hem aangeschaft toen we gingen beginnen voor de eerste. We hadden al eens een paar maanden geen anticonceptie gebruikt en ook niet echt op de dagen gelet, maar toen was ik niet zwanger. Toen we er echt voor gingen met de persona, was ik meteen zwanger. En bij mijn huidige zwangerschap was ik ook weer meteen zwanger.
Sommige mensen vinden het overdreven om meteen vanaf de eerste maand zo te letten op de juiste dagen enzo, maar wij hadden daar geen moeite mee. Verplicht klussen om de dag gedurende je halve cyclus lijkt me op een gegeven moment ook niet echt leuk meer. Het voordeel van de persona is ook dat hij aangeeft dat je over 1 a 2 dagen gaat ovuleren en volgens mij heb je de meeste kans op zwangerschap als je voor de eisprong klust.
De aanschaf kost wel wat, maar na deze zwangerschap ga ik hem gewoon als anticonceptie gebruiken. Dan ben je alleen nog 13 euro per maand kwijt aan de teststraafjes.
Veel succes ermee!

groetjes, Marloes.

Hoi Marloes..

Hoe werkt die persona precies?
Stel nou dat je de ene mand een eisprong hebt op dag 15 en de andere maand op dag 20 berekent die dat ook of alleen als je een regelmatige eisprong hebt? Of weet de persona dat a.d.h.v die teststaafjes die deze iedere maand moet gebruiken.
Kun je me er iets meer over vertellen????

Liefs Bo

hoi boompje

ja dat berekend hij ook. maar pas na een paar cyclussen weet hij je het beswte te zeggen wanneer je je ei hebt en welke dagen veilig of juist niet veilig zijn! hij telt ook je cyclusdagen op dus je weet dan altijd op welke dag je zit. in je eerste cyclus dat je werkt met de persona moet je tijdelijk elke dag een teststaafje in het aparaatje doen hij geeft zelf aan wanneer. na een paar cyclussen hoief je er maar een paar per maand in te doen.

veel succes!!

liefs sweety

Hoi!

Ik gebruik persona nu zo'n 3 maanden (ook om te kijken wanneer ik vruchtbaar ben en niet als anti-conceptie op dit moment). Voordat ik persona ging gebruiken had ik keurig een cyclus van 28 dagen, maar je zal altijd zien, toen ik begon was ik in eens een week overtijd en die keer erop weer een paar dagen. Nu zit ik in de derde cyclus dat ik persona gebruik, maar hij geeft nog heel veel rode dagen (= vruchtbare dagen) aan.
Niet zo handig dus, maar dat komt door mijn cyclus die nu even schommelt..

Een vriendin van mij is er heel snel zwanger door geraakt, ze is het gaan gebruiken na haar eerste kindje en toen ze   weer zwanger probeerde te raken was het gelijk raak, zeg maar. Maar het apparaat moet dus wel eerst je cyclus leren kennen.

Je hoeft trouwens de eerste keer niet elke dag te testen, maar 16 keer, dit geeft het apparaat aan. De keren daarop moet je 8 keer testen...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt..

Groetjes, jelka

Hoi Bo,

Sorry voor de late reactie, ben een paar dagen weg geweest, maar zoals de anderen ook schrijven, moet je de eerste maand inderdaad 16 x testen. In de eerste cyclus krijg je bijna alleen maar rode dagen te zien, omdat het apparaat je nog niet goed kent. Maar ondanks dat gaf hij bij mij in de eerste cyclus ook de eisprong aan en daar heb je dus wel wat aan. Het apparaat 'waarschuwt' je dat je binnen 1 a 2 dagen gaat ovuleren.
Ik heb de persona dus nooit in de tweede cyclus hoeven te gebruiken, maar dan hoef je nog maar 8 x te testen inderdaad en schijnt het aantal rode en groene dagen veel betrouwbaarder te worden. Je hoeft geen super-regelmatige cyclus te hebben, als het maar tussen de 22 en 35 dagen ligt, volgens mij, maar dat staat in de gebruiksaanwijzing. Meer weet ik er eigenlijk ook niet van..., maar volgens mij staat er ook veel info op internet.

groetjes, Marloes.

Terug
Bovenaan