Persona

Ik lees inmiddels al een tijdje mee op dit forum. Ik ben inmiddels 1,5 jaar bezig om zwanger te worden. Ben vorig jaar zwanger geweest, maar tijdens de echo met 8 weken was er geen hartactie te zien, dus daarna een curretage gehad waar ik lichamelijk eigenlijk snel van opgeknapt was, geestelijk veel minder snel overigens. Nu heb ik op advies van de gynaecoloog Persona gekocht om precies te kunnen zien wanneer de eisprong plaatsvindt. Heeft iemand hier ervaring mee?

hoi anoniem,

Helaas heb ik geen ervaring met persona, dus kan je niet helpen.
Ik maak gewoon gebruik van temp. methode en heb elke maand redelijk op zelfde tijd een eisprong.

Succes
Joan

Hoi anoniem,

Ik gebruik al jaren de Persona.Eerst als anti-conc.,maar nu om zwanger te worden.Ik vind het zelf erg fijn en kan precies zien wanneer mijn ei eraan komt.
Ik moet vanaf dag 6 testen,dan weer op dag 8(dag7 is rood zonder testje) en zo t/m dag 13 testen.Op dag 11,12 of 13 geeft hij 2 dgn een ei aan.Dat betekend dat de LH gemeten is en dat de eisprong binnen nu en 12 tot 36 uur plaats vind.Maar ik ben al aan de klus voordat mijn ei op de P staat.En zeker klus ik met de eidagen!

Gr Diane

Hoi Diane,

Er zijn blijkbaar toch niet veel mensen die van deze methode gebruik maken. Ik heb het net een maand gebruikt en bij mij gaf hij op dag 14 de O aan, dus binnen 1 of 2 dagen een eisprong. Daar was ik op zich al blij mee natuurlijk. Nu is het in ieder geval wat duidelijker wanneer de eisprong is. Het lijkt mij wel handig dit apparaatje. Kan je echt op de goede dagen klussen! Mijn vriend zit veel in het buitenland, dus helaas voor ons lukt het niet elke maand, maar we blijven het proberen!
Groetjes Rosa

Terug
Bovenaan