persoonlijk vraagje

hoi,

ik heb sinds gister weer een lichtelijke irritatie aan mijn vagina. Heb dit vaker gehad en met lactasyt ging dit ook gewoon over.
Maar nu ik zwanger ben, is dit niet schadelijk? Of gewoon weer lactasyt (gebruik alweer) gebruiken of toch naar de dokter of de verloskundige bellen?

Groetjes

Hoi
Het zou ook een schimmelweginfectie kunnen zijn, dat heb ik ook gehad inmijn vorige zwangerschap.   In je zwangerschap kan je daar gevoeliger voor zijn.
Dit gaat gepaard met jeuk en wittige     afscheiding.
Je kunt voor de zekerheid je verlosk of huisarts consulteren.
\succes!

Hallo,

ik heb vroeger ook altijd lactacyd gebruikt.
Schijnbaar maakte ik daar meer mee kapot dan me lief was (lang verhaal). Het beste was stoppen met die onzin. Heb ik ook gedaan. Ik het begin is dat wennen. Veel afscheiding en regelmatig een (schimmel)infectie. Niet prettig. Je krats je een ongeluk en op een leuke plaats. Na verloop van tijd (2 a 3 jaar) werd het minder.
Ik gebruik nu alleen nog maar de vochtige doekjes van lactacyd. Mijn aanrader is : blijf van dat spul af. Het wordt eerst erger maar het is echt beter voor je. Laat de natuur zijn gang gaan.
En nu je zwanger bent heb je meer kans op infecties. Als het aanblijft ga dan naar de dokter en even laten nakijken. In een badje met  je onderkant gaan zitten is heerlijk. Vroeger gebruikte ik dan badedas maar ik weet niet of dat nu je zwanger bent ook mag.

Veel beterschap en blijf aub van die lactacyd af

Groetjes Jeanine

hee hallo,
Lactacyd wordt echt afgeraden om normaal te gebruiken, dus sowieso als je zwanger bent al niet doen.
Meer afscheiding naarmate de zwangerschap vordert is heel normaal. Ben nu 5 weken voor de uitgerekende datum van mijn 2e en heb weer veel meer afscheiding dan ik normaal heb. Ik wissel dus 2 keer per dag van ondergoed. 's ochtends en voor het slapen gaan. Als je echt jeuk krijgt dan direct even naar d ehuisarts gaan ivm infectie. Maar verder kreeg ik de tip om gewoon met water te wassen, spoelen en niet met zeep of andere middelen zoals lactacyd.

succes, loop er niet te lang mee rond als je je er niet comfortabel bij voelt!

Kate

Hey nanny,

Zou gewoon even naar de huisarts gaan. Ik heb bij mijn eerst zwangerschap zoiets ook gehad en vorige week (aan het einde van 2de zwangerschap) had ik het weer, verder nooit gelukkig.
De arts hoefde er niet eens naar te kijken. Kreeg van de assistente een vaginale capsule voorgeschreven en was er binnen 2 dagen helemaal vanaf. En dat voelt stukken prettiger!! Kon op het laatst niet eens meer op een fietszadel zitten, en nu is alles weer helemaal perfect.

Succes,
Jolien

Terug
Bovenaan