Pessarium vanwege korte baarmoedermond

Deze week is bij mij een pessarium geplaatst aangezien mijn baarmoedermond met 22 weken op 24 mm zit.
Best even schrikken, aangezien ik al hormonen slik (utrogestan) vanwege een eerder spontane vroeggeboorte. We hadden gehoopt dat we niet nu al in een erg onzekere periode aan zouden komen.
We hebben bewust gekozen voor deze optie (en we zijn ingeloot) omdat een operatie risico’s voor de nu nog niet levensvatbare kleine met zich meebrengt.
Ik zou graag in contact willen komen met vrouwen die hetzelfde doormaken of hebben ervaren. Wellicht hebben we steun aan elkaar.
 
Hoi
Ik kreeg met 20 weken echo te horen dat ik een verkorte baarmoederhals heb tussen de 2 en 2,5 cm en 3 weken later nog maar 1 tot 0,5 cm en van wege de risico s van het plaatsen van een bandje niet op wogen volgens de gynaecoloog niet gedaan en met 24 weken de baarmoeder hals helemaal verstreken was en 2 cm ontsluiting elke week controle s in het ziekenhuis aan gezien het voor mij niet te doen was om in het ziekenhuis te liggen en nu bijna 36 weken nog steeds zwanger en hij blijft tot nu nog steeds zitten waar hij zit gelukkig maar heb wel veel last van harde buiken de hele dag door dus kan nu bijna niks meer doen
 
Jeetje wat een heftige zwangerschap zeg. Maar wat fijn dat die kleine, ondanks de ontsluiting, nog binnenzit! Heeft de arts jou nog iets gegeven zoals Utrogestan of heb je die kleine met heel veel rust binnen weten te houden?
Hopelijk tik je de 37 weken aan en kan je vanaf dan wat meer ontspannen en genieten.
 
Hoi
Ja heb ook urestogan zetpillen idd gelukkig voor mij nog 8 dagen dan ben ik 37 weken dus dan wat meer rust in men hoofd ben echt aan het aftellen ik hoop dat het voor jou dat je kleine ook lekker lang blijft zitten en gezond ter wereld mag komen maar probeer wel te genieten zolang de kleine in je buik zit je alleen maar zorgen maken voel je je echt niet beter op
 
Echt een fijn vooruitzicht dat je bijna 37 weken bent! Ik probeer idd wel te genieten en het van de postieve kant te bekijken, ze zijn er immers op tijd achter gekomen! Maar de dagen kruipen echt voorbij, hopelijk komt daar wat verandering in als ik wat verder in de zwangerschap ben. Eerst maar de 24 weken aantikken volgende week!
 
Ja idd 24 weken is is een belangrijk mijlpaal om te halen en elke dag is er weer een dat je kindje veilig in je buik verder kan groeien en gezond ter wereld kan komen en mag je thuis zijn of lig je in het ziekenhuis ik vond het ziekenhuis echt erg ik kon daar niet rustig liggen lag de hele dag te stressen of het wel goed zou gaan en thuis genoeg om me heen dochter van 3 om voor afleiding te zorgen en moet zeggen dat ik toen minder last van harde buiken had als in het ziekenhuis al doe ik veel meer als in het ziekenhuis
 
Ik hoef niet in het ziekenhuis te liggen, maar wel elke 2 weken controles. Er is gelukkig nu geen teken dat er ern bevalling aankomt, ik heb geen ontsluiting of krampen. Soms harde buiken, maar nu ik verplicht rustig aan moet doen is dat sporadisch gelukkig.
Ik zit ook met een peuter thuis dus dat is idd fijne afleiding. Verder doe ik het rustig aan met max. paar keer per dag 5 min lopen en zo min mogelijk tillen. Ik ben nu ziekgemeld, maar ik hoop dat ik over 2 weken vanuit huis kan werken. Is ook een fijne afleiding. Dus hopelijk is dat genoeg om die kleine binnen te houden! 
 
Terug
Bovenaan