pesten

jeetje mina zeg
karlijn is in een pestfase terecht gekomen
vooral haar zusje en onze hond moeten t ontgelden

haar zusje mag ineens niks meer , geen geluid maken niet spelen helemaal niks
dan gaat ze bij floor staan en roept dat ze stil moet zijn , ze pakt speelgoed af en zegt nee is van mij , gister heeft ze floor echt keihard in d'r knie gebeten ( het is nu nog blauw en gevoelig ) en ook tegen de hond loopt ze continu te schreeuwen rakker ga af en ook naar hem slaat en knijpt ze
ben nu helemaal radeloos
ze heeft diverse keren straf en time outs gehad ik heb haar uitgelegd dat dat niet mag en ik heb hetzelfde tegen haar gedaan zodat ze zag dat het niet leuk is maar niks helpt

verder hangt ze de hele dag aan mij floor friso en/of de hond mogen nog niet bij me in de buurt komen

herkend iemand dit gedrag?
en hoe denken jullie dat ik dit het beste kan aanpakken

ze kan overigs ook heel lief zitten spelen en zichzelf goedvermaken ook met floor

liefs maurilla

Ik herken het helemaal meid zo zijn ze hier allebei.
Ze adviseren om het positief te benaderen van laat maar zeggen je zat net zo lief te spelen dat kan je goed maar nou doe je floor pijn wat jammer zeg.

Het valt niet mee en mij lukt het ook niet altijd maar ik merk wel dat het werkt want ze zijn gewoon negatieve aandacht aan het vragen en als ze dan aandacht krijgen gaan ze juist door negatief.
Maar benader je ze positief luisteren ze beter wie hoort er nou niet graag een compliment ipv mag niet niet doen .

Maar elk kind is anders zeg ik erbij en niet altijd lukt het ik zou zeggen heel veel sterkte en succes ermee ik weet precies hoe je voelt meid

groetjes lisette

Renske bijt Emma de laatste tijd regelmatig. Vooral als ze moe is en het gaat niet zoals ze wil. Omdat bij de deur of in de gang zetten totaal niet werkt gaat haar baby born pop dan op de kast. Dat vindt ze heel erg. Ik weet dat het bij de leeftijd hoort, maar ik hoop toch dat ze hier snel overheen groeit.
Ik probeer haar ook alternatieven te geven, bijv. als je rustig wil spelen (ivm lawaai of drukke zus) ga dan even op je kamer spelen (niet dat ik dat zo stimuleer, maar beter dan elkaar constant in de haren vliegen en Emma is nu in de vakantie natuurlijk heel de dag thuis), als je iets niet leuk vindt dan moet zeggen hou op, stop en dus niet gaan slaan of bijten.
Positief benaderen vind ik hardstikke goed hoor, maar sommige dingen kunnen gewoon niet, klaar. Dan krijg je straf en is mama boos.

pak haar op iets waar ze helemaal verliefd op is of wat ze graag doet. idd zoals reisa zegt zoals de pop afpakken.
ben t idd eens met reisa en lisette. positief benaderen is soms heel moeilijk te doen.
van de week sloeg nathalia mij. nou echt dat ze toen gelijk naar de gang is gegaan! natuurlijk ook wel uitgelegd dat ze niet mag slaan, dat dat pijn doet en daarna mocht ze daar toch echt even over nadenken op de gang!

kan het misschien jaloesie zijn? neem haar een dgaje alleen mee ergens naar toe, terwijl je ventje bij floortje blijft.
misschien doet dat haar even goed.

liefs, do

Altijd positief benaderen lukt zeer zeker niet en je moet consequent blijven.

Ik ga ook wel eens samen met Milton zitten en zeg ik ook tegen hem jij ben een grote broer die bijna 5 word en shanice is nog maar 2 en een half en begrijp nog niet alles zo goed als jij en dat hij mij soms moet helpen door het goeie voorbeeld te geven. Dan gaat hij ook helemaal glunderen maar ik geef natuurlijk wel grenzen aan en ze kunnen ook zo lief samen spelen.

Ik stuur Milton soms voor straf naar zijn kamer en daar heb ik hem mee want al zijn speelgoed zit achter slot daar kan hij zelf niet bij.
Maar Karlijn is natuurlijk een stuk jonger maar ik leg ook altijd alles uit waarom iets niet mag aan hun samen en Shanice pikt het wel op en weet altijd daarna goed aan papa te vertellen wat mama heeft gezegd hihihihi.
Moeilijk he opvoeden

groetjes lisette

ik leg karlijn ook goed uit wat wel en niet mag en waarom het wel/niet mag

en ik geef idd ook duidelijk grenzen aan
ik vind bijten absoluut niet goed en zkr niet zo hard dat haar zusje er nu nog last van heeft
de hond is een beetje bang voor haar geworden en dat wil ik dus ook niet hebben

en tja haar grote mond krijg ik wel dicht hahaha

ik denk ook idd dat er soms wat jaloezie bij komt kijken , zoals ze soms reageerd als ik aan floor vraag of ze bv bij mamma wilt zitten of ff lekker knuffeld met mamma oid

liefs maurilla

Hier geen pestkop, maar Noah wil wel alles doen/hebben, wat lucre doet/ heeft.

Ik kan je wel een tip geven. Doe niet hetzelfde! Als ze bijt, bijt haar dan niet! Want hoe moet ze leren, dat iets niet mag, terwijl haar moeder dat wel doet! Jij bent haar voorbeeld!

En ja, positief benaderen, maar dat is lastig, als het voor de 6e keer die dag is...

Succes

Terug
Bovenaan