Petitie vervroegd borstkankeronderzoek

Hoi meiden,

ef iets heel anders:
Er zijn steeds meer vrouwen die al voor hun 50e borstkanker krijgen. Na een discussie op de Pink Ribbon Hyves heeft iemand een petitie opgestart met het verzoek aan de regering om de leeftijd voor borstkankeronderzoek te vervroegen naar de leeftijd waarop ook het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker begint.

Tekenen jullie alsjeblieft mee?! En zeg het voort!!!

De link:
http://www.petities.nl/petitie/borstkankeronderzoek_vervroegen/

bedankt..
Liefs, Mo22

Hoi,

Ook ik ben er zeker voor dat vrouwen de gelegenheid krijgen om voor hun 50ste borst onderzoeken te doen.
In mijn fam. zit namelijk het foute gen. De kans is heel erg groot dat ik ook belast ben met het foute gen. Helaas heeft een nicht van mij borstkanker gekregen en zij had ook het foute gen. Mijn tante heeft borstkanker gehad maar dankzij de borst onderzoeken was zij er optijd bij. Dus daarom is het zo belangrijk!

Liefs Esther

Als er voor je vijftigste reden voor een borstonderzoek is, dan krijg je die gewoon.

Het verschil met baarmoederhalskanker is dat 80 tot 90 van de vrouwen het HPVirus bij zich draagt wat zich kan ontwikkelen tot baarmoederhalskanker.

Tuurlijk vind ik het fijn als het standaard eerder onderzocht zou worden. Van mij mogen ze me helemaal door de bodyscan halen ;-) maar ik denk dat je vrouwen daardoor wel leert om zelf minder alert te zijn. En hoe vaak ga je dat dan herhalen?

Ik vraag me dus af of het wel haalbaar is... en ben eerder geneigd te zeggen dat er beter voorlichting gegeven moet worden zodat vrouwen zelf hun gezondheid in de gaten houden. Waarom krijgen steeds meer vrouwen voor hun 50ste borstkanker?

Succes met de actie!!!

ps. een jaar geleden een mamografie en borstecho gehad (godzijdank onschuldig klierweefsel) en vier jaar geleden een stukje van de baarmoederhals verwijderd ivm PAP3.

Ik vind het een beetje kort door de bocht om zomaar een petitie te tekenen.

Kijk eens naar deze uitzending van vrouw en paard (vanaf minuut 22).
http://player.omroep.nl/?aflID=10252786&silverlight=true

Deze dame deed mij besluiten hier niet voor te tekenen.

Groetjes,
Elle

Terug
Bovenaan