petje dragen

Even een vraagje voor de medemoeders/vaders.
Wij hebben een zoontje van 16 maanden en hij wil met geen mogelijkheid zijn petje ophouden.
Maar aangezien het nu zo warm is moet hij toch echt dat petje op.
Anders verbrand hij gewoon zijn hoofdje.
Maar hij gooit hem steeds af dus dat schiet ook niks op.
Wie heeft hier tips ofzo wat wel werkt want wij weten het niet.
We kunnen hem toch moeilijk uit de zon houden.
Alvast bedankt.
 
Hallo
ik herken het probleem een beetje maar gelukkig kunnen wij ons zoontje nog afleiden met wat speelgoed zodat hij na een paar tellen  is vergeten dat hij een petje op heeft. Maar goed, daar heb jij natuurlijk niets aan! Waar je misschien wel wat aan hebt is een bandana. Dit is een soort doek dat je vastknoopt achter in de nek. Als je via www.google.nl op zoek gaat naar een bandana kun je een voorbeeldje zien. Succes, ik hoop dat je er wat aan hebt en geniet van het prachtige weer!
Groetjes.............  
 
Ik heb er met mijn dochter Anouk van bijna 9 maanden ook last van, ik heb wel een hoedje, maar zonder touwtjes of elastiekje. Nou heb ik toevallig ergens anders net een tip gelezen. Je kan de touwtjes van een slabbetje aan het hoedje op petje naaien en dan onder de kin vast strikken.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
 
Hoi,

Mijn zoontje van 6 maanden wil ook met geen mogelijkheid een petje op.
Mijn schoonmoeder had voor de grap van een zakdoek een soort petje gemaakt en
dit vond hij niet erg. Ik heb meteen een babybuff gekocht (kan ook een bandana) en hij vindt dit prima. Je kan bandana's en babybuffs krijgen bij winkels die kampeerspullen en trackingspullen verkopen. Hier in Haarlem kan je terecht bij Bever Zwerfsport of bij Soelaard.
Veel succes met het vinden.

Mama van Jeffrey
 
Bedankt voor jullie reacties.
Stom stom stom dat we zelf niet aan zo'n bandana gedacht hebben.
We hebben er een gekocht en hij laat hem ook gelukkig zitten.
dus heel erg bedankt voor de tip.
 
Terug
Bovenaan