Petra mama van Iris

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Even over het potje plassen. Hoe doe je dit dan met Iris? Je zet haar om de 2 uur ongeveer op het potje en geef je haar dan tussendoor nog wel een luier aan?
En hoe doe je dat wanneer jullie weggaan?
En belonen jullie haar?

Ik had dat potje voor Tyche maar gewoon alvast gekocht en ze hoeft ook niet meteen zindelijk te worden van mij maar ze vind het ook best leuk om erop te zitten. Maar weet niet goed hoe ik dat aan moet pakken.

Hebben jullie een vast 'potje-plekje??'
En nog een vraag... wel een heel domme maar ja.. ik weet het echt niet goed.
Hoe maak je het potje schoon? Gooi je de poep en plas in het toilet en dan afspoelen of hoe doe je dat?

Ik vind het wel knap hoor van Iris. Weet niet of ik elke dag het geduld op zou kunnen brengen vooral ook omdat wij veel weg zijn.

O ja.. je laat haar dus ongeveer 2 minuten erop zitten en dan haal je haar er gewoon af?? Geplast of niet? Begrijp ik het zo goed?

Groetjes Kirsten mv Tyche

hoi kirsten
bij ons staat het potje op een vaste plek op iris haar kamer
de eerste week deden we de kraan aan en dan ging iris plassen.
maar na een week zijn we er mee gestopt en zetten we iris er gewoon op.
als ze geplast had heel uitbundig hoera joepie enz. (op een zondag ging ze spontaan mee klappen was wel grappig).
ik zet haar overal op het potje of hou haar boven het toilet.
om te plassen.
ze heeft wel een luier aan maar meestal blijft die droog of zit er een klein plasje in.
poepen doet ze meestal we in de luier
nu 3 keer op het potje.

groetjes petra

oja het potje gooi ik leeg in het toilet en doe er dan een beetje zeep met water door.
droog hem af en zet hem terug.

meestal plas ze binnen twee minuten.
in het begin zetten ik haar wel ietsjes langer op maar ze moest het wel leuk vinden. als ze gaat huilen dan meteen er af anders wordt het een negatieve ervaring inplaats van positief.
groetjes petra

succes met tyche

Tyche net dus WEER geplast op het potje. Ben echt trots op haar. Ook binnen een paar minuten. Ook hoera geroepen, geklapt en grote meid. Ik ga er eens een begin mee maken.

Hey, ik had hetzelfde probleem! Wat doe ik met de inhoud!!! Maar doe er wat water bij, dat gaat veel beter de wc in. En daarna had ik een speciaal spuitbusje gemaakt met detergent, water en dettol. En dan spuiten en spoelen maar! Ik weet niet of het in Nederland Dettol wordt genoemt!? Maar het is wel effectief. Want Tia en Noa hadden de gewoonte op als wij niet zagen met het potje te spelen! Vind ik dus vies en met Dettol is het super goed gereinigd.
X Tasha

Ja morgen ga ik naar de kruidvat voor Dettol.
Lijkt me idd wel hygienisch.

Terug
Bovenaan