Peuter 1,5 (21 mnd) om 5 uur wakker. Help

Hallo Allemaal,

Onze zoon is nooit een geweldige slaper geweest. Hij slaapt nu een half jaar door maar is wel altijd al vroeg wakker, gemiddeld om 6 uur.

De laatste maand is dat echter al om 5 uur.

Ondertussen breekt dat wel aardig op.

Ik hoop dat iemand tips heeft of dit herkent.

Quinn gaat tussen 7 en 8 s avonds naar bed. Later naar bed doen maakt niet dat hij ook later wakker wordt, dat hebben we al geprobeerd. Leg hem zelfs liever wat eerder op bed zodat hij iig wel zijn uurtjes slaap krijgt. Want hij wordt er ook niet veel vrolijker op.

Hij wordt altijd huilend wakker. Vanaf het eerste geluid namen we hem in bed in de hoop dat hij bij ons doorslaapt. Maar dat doet hij niet.

We hebben ons laten verleiden om hem dan maar even met een telefoon met een kinderfilmpje tussen ons in te zetten. Zo kregen we zelf nog een beetje slaap. Dat hebben we nu afgeschaft.

Hij heeft genoeg spenen in bed, die hij uit nijd uit z'n bed gooit.

Afgelopen twee ochtenden hebben we hem laten huilen. We hebben afgesproken dat we hem niet meer voor 6 -en uit bed halen. We gaan dan wel zo nu en dan naar hem toe om hem op rustige toon te vertellen dat hij nog even moet gaan liggen. Ook geven we z'n spenen terug. Hij maakt zich zo overstuur dat hij bijna moet spugen van het huilen.

Daardoor ga ik me afvragen of hij misschien toch last van zijn oren (vaak oorontsteking) of doorkomende kies heeft.

Overdag slaapt hij 1,5 tot 2 uur. Hier wil ik niets aan wijzigen omdat hij al zo moe en humeurig is.

Hij is de laatste tijd sowieso erg opstandig, gooit ook als het hem niet zint z'n bord op de grond, laat zichzelf alsof vallen en dreint erg veel.

Wat zie ik over het hoofd, kan ik anders doen of moet ik me hier even bij neerleggen en vertrouwen op betere tijden??

Lotte
 
Ik heb een dochter van 20 maanden en herken wel wat dingen. Onze meid wou niet meer slapen toen de zomertijd begon het was opeens te licht. We hebben toen handdoeken achter de gordijnen gehangen om het donkerder te krijgen in de kamer. Ik weet niet of jullie lichtdoorlatende gordijnen hebben? 5 uur begint het al wel licht te worden.

Ook een nacht doorslapen zat er niet vaak meer in sinds ze 1 jaar is geworden. Ik heb per toeval ontdekt dat zonder licht aan op de gang ze beter doorslaapt en als ze dan toch een nacht wakker wordt, slaapt ze ook weer sneller dan eerst (het duurde vaak twee uur voor we weer konden slapen). We hadden het licht aan gelaten voor als ze weer eens haar speentjes kwijt is.

Kiezen zou kunnen. Bij ons komen nu 4 snijtanden door, ook allemaal tegelijk. Ze zit overal op te bijten.

Over het slaapje overdag van hoe laat tot hoe laat doen jullie die? Bij ons is het van 12.00 tot 14.30 uur. Wij zijn 's middags na het slaapje extra in de weer om meer energie te verbranden.

Het opstandig doen/ driftbuien hoort bij deze leeftijd. Onze meid doet het al een aantal maanden. Het is hun manier van uiten als ze gefrustreerd of boos zijn.
 
Terug
Bovenaan