Peuter 17 maand praat niet en begrijpt niets

Hallo, k begin me nu toch wel zorgen te maken... Mijn dochter is 17 maanden. Ze zegt nog geen enkel woord. Ze lijkt ook niets te begrijpen. Kom hier verstaat ze wel, maar ze negeert me ook vaak en loopt dan gewoon de andere kant op. Ik oefen Veel met haar. Veel praten, voorlezen, maar het lijkt haar gewoon niet te interesseren. vorige maand zei ze nog koekoek als ik sta op gij luie slaper zong. Ik heb dit woord proberen linken aan een koek, maar ze is gewoon gestopt met dit te zeggen. Ze brabbelt wel de hele dag door en toont me dingen die ik dan moet benoemen. Maar zelf praten... Niks Herkenbaar voor iemand?
 
Hoi Hoi,
Ik snap best dat je je zorgen maakt want op een leeftijd van 17 maanden zou je in ieder geval verwachten dat ze Je begrijpt. Ik werk zelf in de kinderopvang en heb laatst een training de niet pratende peuter gevolgd. Je hebt kinderen met een taal achterstand en kinderen met een taalontwikkelongstoornis (TOS). Dus ik zou je toch adviseren het er met je huisarts of consultatiebureau te bespreken. Het komt uiteindelijk wel goed?
Succes
 
Hoi Hoi,
Ik snap best dat je je zorgen maakt want op een leeftijd van 17 maanden zou je in ieder geval verwachten dat ze Je begrijpt. Ik werk zelf in de kinderopvang en heb laatst een training de niet pratende peuter gevolgd. Je hebt kinderen met een taal achterstand en kinderen met een taalontwikkelongstoornis (TOS). Dus ik zou je toch adviseren het er met je huisarts of consultatiebureau te bespreken. Het komt uiteindelijk wel goed?
Succes
 
Hier een zoontje van 2.5 jaar die alleeen enkele
Woorden zegt geen zinnen wat wel hoort gezien
Zijn leeftijd 
Hij begrijpt wel allss en probeert ook alles duidelijk 
Te maken naar ons 
Woordjes komen langzamerhand 
Logopedie is op dehoogte via consultatiebureau 
Die zeggen waarschijnlijk luiheid omdat iedereen hem
Wel begrijpt en alles voor hem doet 
Maar veel lezen kregen we als tip
Alles benoemen..vragen of hij een bepaald iets ziet
En dat aan laten wijzen in een boekje 
Boekje met 1 plaatje per bladzijde om te beginnen en later
Meerdere dingen op 1 bladzijde 
 
Ik zou contact leggen met consultatiebureau en
Je zorgen uitleggen en hun geven advies
Bij ons keken ze pas dat hij 2 jaar was geworden
Naar logopedie eerder niet kmdat ze het dan niet 
Begrijpen qua opdrachten 
En mijn zoontje word dat ook nog verlegen als hij dingen 
Op commando moet doen of zeggen hihi 
 
Dat is hier precies ook zo. Als ik haar iets vraag reageert ze niet of begint ze verlegen te lachen.
 
Ik heb woensdag een afspraak bij consultatiebureau, maar vind t erg spannend. Ik hoop gewooniet te horen dat het allemaal niet erg is. Ga er toch niet geweldig goed van slapen.
 
Mn partner lacht het allemaal wat weg "maar kijk eens wat ze wel kan". Terwijl ik persoonlijk helemaal niet vind dat ze veel kan voor n kind van 17 maanden.
 
Het wordt afwachten 
 
Hoi!
ik lees net het startbericht en vind de situatie heel herkenbaar. Ik wou weten hoe het nu gaat met je dochter, en of je al stappen ondernomen hebt. Want ik heb een zoon van 22 maanden, en herken het helemaal. Wij beginnen ons toch wel zorgen te maken, voelen dat er iets is maar weten niet goed wat..
 
 
 
Terug
Bovenaan