Peuter 2 vroeg wakker

<p>Iemand ervaring mee onze peuter van bijna 2 sliep altijd tot 7.30/8.00</p><p>Nu tussen 6.00/6.30 wakker ik merk wel dat hij wat onrustig is maar hoop dat het een fase is iemand ervaring mee.? En tips? </p>
 
Hier ook 1 van 2. Moeilijk in slaap en half 6 staat ie naast z'n bed. Als ik geluk heb krijg ik hem na een uur nog even in slaap ?.  Vanochtend zei die voor het eerst auw en wees ie naar z'n wang. Ik vermoed dat het met z'n kiezen te maken heeft. Maar hier ook z'n speen weggehaald en een nieuw broertje en een andere kamer en dat allemaal in 4 maanden. Denk dat het allemaal invloed heeft ?. Zal blij zijn als ie weer normaal gaat slapen van 7 tot 8. ?
 
Mijn jongste (bijna 10!) is nog nooit later wakker geworden dan 7u haha ongeacht hoe laat ie s avonds naar bed gaat. Je kan er weinig aan doen... Is gewoon zn ritme...
 
Misschien is het gewoon zijn nieuwe ritme? Je kan proberen hem s avonds een half uurtje later op bed te leggen s avonds, wie weet helpt dat. 
Maar ik heb een dochter van 1.5 jaar oud, is élke ochtend tussen 6.00-6.30 wakker, al sinds ze heel klein is. s Avonds gaat ze er pas om 20.00 in.. leg ik haar eerder op bed, is ze nóg eerder wakker. Ik ben heeeeel blij als het een keertje 6.45 is s ochtends. 
Dus je mag je gelukkig prijzen dat hij normaal gesproken zo lang slaapt s ochtends, en ik hoop voor je dat het weer terug komt. Maar anders is het pech en sta je gewoon net als 90% van alle Nederlandse moeders om 6.30 naast je bed.. want dat hoort ook bij het moederschap :)
 
Wellicht even kritisch kijken wat er evt veranderd is waardoor dit is ontstaan. 
Daarnaast kan een ritme natuurlijk veranderen. Mijn kinderen zijn elke dag voor 6 uur wakker en mogen dan stipt om 6 uur uit bed (ja ook het weekend). Het went uiteindelijk wel hoor ? 
 
Onze dame is sinds een week of 2 om5 uur wakker.. wil alleen in bed blijven als 1 van ons naast haar gaat zitten maar slapen doet ze niet meer! 
Heb het idee dat nog wel moe is maar iets maakt haar wakker op de een of andere manier..
Wij gaan er van uit dat het fase is ?
 
Hier werkt een slaapttrainer goed. Ze mag roepen als de ogen open zijn, het lichtje aan is of zo. Als ze eerder wakker wordt gaat ze even rustig spelen of ze gaat weer slapen :) maar doordat het licht is slaapt' ze 's ochtends wel korter 
 
Terug
Bovenaan