Peuter angst

Het onderwerp zegt het al, hebben jullie kinderen al peuterangsten??
Jesse vind spinnen(mimmen zoals hij ze noemt) erg interessant, hij zoekt ze in de tuin etc.
Maar een paar nachten geleden werd hij huilen wakker en toen heb ik hem in mijn bed en armen genomen, hij was bang en trilde en had grote bange ogen, ik vond het een vreselijk gezicht.Ik vroeg aan hem wat is er dan, hij zei steeds mim.Dus hij had blijkbar een spin gezien, hij wou niet meer in zijn bed slapen, uiteindelijk heeft mijn vriend een matras gepakt en bij hem geslapen. De volgede dag zei hij nog steeds mim weg?
Maar in de tuin zocht hij er weer om.
Vandaag had ik hem op de gang gezet, en moet hij zitten op een stoel, en opeeens stond hij voor de deur, mim, mim riep hij. dus ik kijken zat er onder zijn stoel een zwarte spin, helemaal bang was ie, Ik heb de spin dood gemaakt en zei dag spin,, nu s ie weg, hele tijd zei jesse weg mim.
In zijn bed zie hij het nog. Hoe gaan jullie met deze angsten om?

Groetjes Linda

Hoi,
Mette is erg bang voor vliegen en alles wat erop lijkt. Tevens vind ze honden helemaal niks. Ik vertel haar steeds dat mensen lopen en vliegen vliegen en dat daar niks geks aan is en daardoor is ze wel minder bang maar de angst is er nog wel. Het is denk ik gewoon een fase. Over een jaar vind ze honden en vliegen vast geweldig!
gr.Ing

isabelle is bang voor bomen en vraagt hoe het komt dat ze zo groot zijn en ze is bang voor filmpje van kabouter plop waarin de spelers zwart gesminckt zijn. Het hoort erbij denk ik. Ik probeer er niet te diep op in te gaan.

Groetjes Babybelle

Maud heeft ook zo'n periode gehad. Ik ga vaak met haar naar de kinderboerderij en ze is nooit ergens bang voor. En opeens kwam ze naar me toe gerend met de boodschap; mama, pauw is eng! En ze vondt de kalkoen ook opeens eng. Ik heb gewoon tegen haar gezegd dat ze niet eng zijn en ben vervolgens met haar naar de schapen gelopen. Dit is een paar keer gebeurd en opeens was het ook weer over en waren de pauw en kalkoen niet eng meer. Het is dus gewoon een fase!

ha grappig om te lezen dat ook de andere kids opeens ergens bang voor zijn.
Sarah is altijd al wel voorzichtig maar nu heeft ze ook eng ontdekt en is de ballenbak op het kdv opeens eng! Echt vaag maar wie weet is ze er in gevallen ofzo. Als ze erover begint leg ik uit dat het niet eng is, maar juist leuk en soms vraag ik wat ze dan gedaan heeft, maar meestal is het zo weer weg.
Hoort duidelijk bij de leeftijd en ik probeer er zo simpel mogelijk over te doen, wil haar angst wel serieus nemen maar zeker niet versterken...best lastig..

groetjes Tamar

Ja Jayden heeft ook een angst: POEP...
Hij heeft 1X in een potje gepoept, dat ging nog wel, maat met het warme weer wilde in hem in zn blootje in de tuin laten lopen omdathij precies weet wanneer hij iets gaat doen. Plassen doet hij wel maar zodra hij denkt dat hij moet poepen zegt hij: POEPIE BANG, JAYDEN PAMPER AAN, en hij poept dan ook echt niet. Omdat ik hem natuurlijk niet overstuur en bang wil maken geef ik hem een luier aan want ik hem hem ook niet onder druk zetten want het zinnelijk zijn komt wanneer het komt. Maar het is zo jammer omdat hij weet wanneer hij moet. Ook grapig is dat als hij heet gepoept zegt hij: Mama, Jayden gepoept, moet je ruiken??? Nou dan kom je toch niet meer bij...
Nou het is een heel verhaal geworden over Jayden zn poepangst... Zijn er eigenlijk nog meer kids met deze angst?

Groetjes, Patricia...

grappig dat ieder kind dan toch weer zo zijn eigen angsten heeft. Ilona is best wel een bikkel; niet snel ergens bang van of van onder de indruk. Patrick daarentegen kan zo nu en dan behoorlijk miepen.... Hij is er al voor een end overheen gegroeid, maar van 1 ding blijft ie last houden; HERRIE. Hij kan maar moeilijk tegen harde geluiden (helikopter, motor, grasmaaier etc. etc.). Hoe gaan we daarmee om. Tja, we proberen hem uit te leggen wat er gebeurd, maar het helpt niet echt. Laatst heb ik eens op het cb gevraagd of hij last kon hebben van gevoelige oren, maar dat kon het niet zijn zeiden ze. Ik denk dat ik er toch een keer mee naar de ha. ga want het arme ventje raakt soms helemaal overstuur van harde geluiden!

x

Terug
Bovenaan