Peuter Anorexia??????????????????????helppppppppppp??????????

wie had al eerder van deze term gehoord
mijn dochtertje wordt volgende maand 2 jaar
heeft al vanaf 6 maanden het probleem dat ze eten weigert
behalve de fles ze krijgt nu ook sávonds pyjama papje in de fles
brood niet groente niet fruit niet liga niet niks wil ze eten
is ook vaak ziek geweest vaak oorontsteking boven luchtweg infecties gehad 6e ziekte buikgriep 2 keer ze heeft nu 8 keer in het ziekenhuis gelegen maar niemand kan wat vinden verder heeft ze al van de geboorte afaan hele harde keuteltjes en doet poepen erg pijn ze heeft al lactulose movicolon en importal gebruikt loste allemaal niks op maar potjes van 6 en 8 maanden van nestle van tomaat met ham en spaghetti eet ze wel heeft iemand tips of recepten met tomaat er in of kent iemand nog ideeen of tips
ik hoor ze heel graag
ze is nu 83 cm en weegt nu 11,980 gram
maar gewicht schommelt erg
groetjes samantha
ps het ziekenhuis heeft deze term bedacht
 
Hoi Samantha,
wat vervelend voor jullie dat je kleintje zo slecht eet. Bij ons is dit nu ook zo, ligt hier aan de leeftijd, 2 jaar en 2 mnd. Ik heb ooit eens een boekje gekregen met recepten speciaal voor kindjes van Blue Band. Hierin staan ook recepten met tomaat (bv ravioli met tomaat, tomaat met kip pilav enz).
In het boekje staan ook leuke tips om je kindje mee te laten eten met de pot. Lekkere recepten trouwens! Ik heb het boekje gratis gekregen, een reclamestunt ofzo. Er staat een site in het boekje: www.blueband.nl
Als het goed is staat hier ook die recepten op. Het boekje heet: 'lekker met papa en mama mee-eten'.
Als het nou niet lukt om dit boekje aan te vragen: geef maar een gil, dan zet ik een paar recepten op het forum.
Heel veel succes, en hopelijk wordt het bij jullie snel heel gezellig aan tafel!
Groetjes van Ruth

ps: ik werk echt niet bij blueband, is niet mijn bedoeling om reclame te maken, haha
 
Hoi Samantha,

We kunnen elkaar een handje geven. Mijn dochter wordt volgende maand ook 2. Ook zij is een moeilijke eter, en heeft lactulose gehad, en heeft nu movicolon en lansoyl (belgisch geneesmiddel). ook zij heeft in het ziekenhuis gelegen, ze heeft 3 dagen een sonde gehad met cleanprep. Mijn dochter is 84 cm en weegt nu weer 11,6 kg. Ongeveer net zo als jouw dochter, en dat is niet dik, maar ook niet mager/licht hoor. Ze is pas net weer uit het ziekenhuis, en heeft daar door een onderzoek een darmbloeding gehad (bijna geen dochter meer!!), ook heeft ze het rotavirus opgelopen. Daardoor is ze ruim een kg afgevallen. Mijn dochter eet gelukkig weer redelijk, fruit, danoontjes en vleeswaar gaan goed. Brood of pap krijg ik er echt niet in. Is het geen oplossing om eens in een academisch ziekenhuis te gaan kijken met je dochter?? Mijn dochter vindt soep erg lekker, en ze wil graag zelf eten. Misschien een idee?? En niet dwingen om te eten he?? Gewoon binnen handbereik zetten, en hopen dat ze ervan pakt.
succes groetjes Wenni
 
Hallo,

Heb je al eens aan het alternatieve circuit gedacht?
Mijn dochtertje heeft vorig jaar in het ziekenhuis gelegen omdat ze vreselijk lang over de fles deed. Voor één van de onderzoeken moest ze een bariumpap drinken (foto's). De dag daarna had ze vreselijk last van haar darmen en na een dag persen en met hulp van een thermometer (zó zielig!) kwam er pas ontlasting. Keihard en zo dik als mijn pink. (ze was toen een kleine twee maanden).
Sindsdien heeft ze last van haar ontlasting. Omdat niemand kon helpen zijn we het alternatieve circuit in gegaan. We hoefden alleen wat cellulose uit de luier en een wattenstaafje met wat speeksel op te sturen en deze mevrouw ontdekte dat haar darmen niet optimaal werken (de flora en fauna moest een beetje geholpen worden...).
Dit is ons verhaal, maar misschien kan zo iemand ook ontdekken waarom jouw kindje zo moeilijk eet??

Veel sterkte!
 
Hallo

Dat vind ik een slechte zaak van het ziekenhuis om je kind z'n benaming te geven.
Zelf heb ik een dochtertje van ruim anderhalf , zie weigerd voeding en is afhankelijk van sonde voeding.
Zij staat onderbehandeling van het eetteam in nijmegen.
Hier heb ik aan gekaart dat het wel leek alsof isa anorexia had, ze stopte vrolijk aan tafel haar vingers in de mond totdat ze gaat kokhalzen.
v
 
vervolg

volgens de gedragtherapeute heeft ze toch geen anorexia dit heb ik ook gevragen of dat kon

het was een vorm van aandacht vragen, we reageren hier niet op als ze haar vingers in haar keel stopt.
ik weet niet of je de stichting nee-eten kent
www.nee-eten.nl

daar kun je misschien wat meer advies krijgen over eetproblemen

Bij isa is het een combinatie van een anderhalf  jaar een neussonde gedragen langdurig op de ic gelegen in ziekenhuis.  in combinatie met karakter, ze mist het automatisme van eten omdat ze dat van de geboorte af nooit heeft gedaan.
als ze iets niet wil zal ze het ook niet doen.
ook zijn er gewoon gezonde kinderen die niet eten
er is ook een boekje over eetproblemen bij peuters en kleuters

Kleine eters zo heet dat boek , staat veel info in

succes
groetjes monique en isa
 
Terug
Bovenaan