Peuter 's nachts wakker door baby ?!

Hoi

Wie  heeft er ervaring mee, of heeft tips voor mij.
Mijn dochter van 3 jaar slaapt erg ligt.
Als ze iets hoort, is meteen wakker.
Nu ben ik ruim 37 weken zwanger, en vraag ik me af hoe ik het moet doen als de baby 's nachts huilt en mijn dochter wordt ook wakker.
Zij wil dan uiteraard ook mijn aandacht, en als ik niet meteen kom, gilt ze de hele boel bij elkaar.

1. Moet ik haar dan laten huilen?
2. Moet ik eerst eventjes naar haar toe gaan, om te zeggen dat ze lekker moet slapen en de baby even een flesje krijgt? (ondertussen baby laten huilen)

Wat moet ik? (of ben ik nu onnodig aan het piekeren?)

Mijn man werkt veel in de nachtdienst.
Als hij 's nachts thuis is, dan kan hij natuurlijk even naar mijn dochter om haar weer lekker in te stoppen. Maar wat als ik alleen ben??????????????????

Ik hoor graag van jullie.
Bedankt !!!

Liefs Vilies
 
Ik zat met dezelfde angst, onze dochter was altijd ook een lichte slaper, vroeg wakker en ook 's nachts regelmatig spoken. Zij was 2 jr 8mnd toen onze zoon werd geboren en gelukkig was hij altijd een goede slaper, maar hij had zeker in het begin ook krampjes en krijsen in de late avond als wij lekker naar bed wilden. Ik ben toen vaak even met hem beneden gaan zitten tot hij stil was. Maar het is me ontzettend mee gevallen, ze werd pas wakker als hij al een half uur aan het krijsen was en dat was echt uitzonderlijk.  Dan legden we haar uit dat de baby even aan het huilen was en dat wij wel voor hem zorgden en dat zij weer lekker kon slapen en wonder boven wonder deed ze dat dan ook. En ik was echt  makkelijk met hem, als hij niet in zijn bed wilde slapen, dan sliep hij toch gezellig bij ons en als hij wakker werd dan voedde ik hem. Het  slapen bij ons bed had hij  steeds minder nodig, na 2 maanden helemaal niet meer.  

Ik hoor van iedereen dat de oudere kinderen weinig last hebben van een huilende baby, dus hopelijk werkt dat voor jou ook zo!
 
hai Vilies,
Deze topic had echt de mijne kunnen zijn. Mijn zoontje van haast drie is ook zo'n lichtslaper, en ik ben nu 36 weken zwanger. Bij elke piep wordt hij even wakker, ook als ik naar de wc ga, wat nogal vaak is op t moment.... Ik zie dan ook erg op tegen de nachten straks, wakker van de baby is al vermoeiend maar dan nog een peuter erbij die graag aandacht wil. Wij hebben ons zoontje ook wel eens een tijdje laten huilen toen hij al wat ouder was. We kalmeerden hem wel, maar lieten hem in zijn eigen bedje totdat hij zelf weer in slaap viel. Doen we dat dan ook bij de tweede, of haal je er die dus sneller uit? En wat voor gewoonte wen je die daar dan weer mee aan.
Hoe denk jij over de bevalling? Ik wil graag thuis bevallen maar dan moet ik wel op mijn tenen lopen om hem niet wakker te maken. Kan ik niet douchen en als we de deur open moeten maken voor de vk is hij zeker weten wakker. Dus maar midden in de nacht uit bed plukken en naar mijn ouders? Tja, wat een hersenspinsels, misschien beval ik wel gewoon overdag als hij op het kdv is.
Nou ja, hopelijk valt het inderdaad mee, maar jouw vraag houdt mij dus ook erg bezig!

Groetjes Soela
 
Hoi Soela,

Ik moest wel erg lachen om je stukje.
Wij zitten met precies dezelfde "hersenspinsels" Hhahahaah
Want ik wil ook thuis bevallen, en zit me ook al suf te piekeren hoe ik dat ga doen.

Als ik namelijk heel erg weeën heb (weet ik van vorige keer) vind ik het heeeel fijn als mijn vriend bij mij is.
Vorige keer mocht hij bijna niet eens de deur open doen voor de verloskundige, omdat hij bij mij moest blijven. Hhahaahha....
Zie het al voor me; Dochter huilen, hij moet bij mij blijven, Verloskundige voor de deur etc...
Alle gekheid op een stokje, Ik heb met mijn moeder vanmorgen afgesproken dat ik haar bel zodra ik weet dat de bevalling is begonnen. Zij komt dan meteen naar me toe, als mijn dochter thuis is. Mocht mijn dochter wakker worden, dan ontfermt zij zich over haar.... Pffffff, dat is toch wel een geruststelling hoor!!!!!!!!!!

Alleen als het is geboren, dan moeten we maar kijken hoe het loopt.
Ik denk dat ik de baby maar heel eventjes laat huilen, naar mijn dochter toega om het uit te leggen, en dat ze moet gaan slapen, en dan weer naar de baby.
Mocht mijn dochter dan blijven huilen, dan laat ik dat maar even zo.
Ze moet toch leren dat ze gewoon weer verder moet slapen.....

(klinkt zo makkelijk eigenlijk

Sterkte, enne hopen maar dat ons kindje wordt geboren als grote zus/broer op het KDV zit.

Liefs Vilies
 
Hoi meiden,

Ik denk dat het allemaal erg meevalt hoor. Mijn oudste was 2jr en 9mnd toen Milan geboren werd. Wij hebben hem van te voren verteld dat hij grote broer werd en dat baby's weleens huilen. Gelukkig wist hij dat nog van de creche. Jorick is hooguit 1a2 keer wakker geworden door het huilen van Milan. Hij huilde overdag ook weleens en hij was aan het geluid gewend. Ik heb nooit problemen ondervonden.

Tja en het begin van de bevalling van Milan was heel rustig, zelfs mijn man heeft het niet vernomen dat ik het ziekenhuis beldde om te vragen of ze even konden kijken of er iets aan de hand was. Ik had nl. weinig tot geen weeen. Toen ik om 8 uur s'ochtends richting het ziekenhuis vertrok stond mijn kleine mannetje tussen oma en opa in en vroeg of ik dan straks thuis zou komen met de baby.

Heel veel succes met de bevalling en geniet van de kleine belhamels.

Jolanda
 
Terug
Bovenaan