<p>Ik heb 2 meiden de oudste M word half mei 2 jaar en haar zusje L zal dan 7 maanden zijn. Wij wonen in een appartement met 2 slaapkamers. L slaapt nu nog bij ons op de kamer maar zal dus uiteindelijk naar de kamer van M moeten. En hier zit mijn "probleem". M is echt een avond kind gaat rond 20:15 naar bed en speelt en kletst dan nog een tijdje in haar bed. L gaat om 19u naar bed en slaapt vrij snel in. L is om 7u wakker soms nog wel vroeger. En M is tussen 8:30 en 9u wakker. Zijn er ook moeders hier die hetzelfde hebben of een advies hoe dit straks aan te pakken? Zouden ze elkaar wakker maken/houden of niet? Afgelopen oud en nieuw huilde L flink en er werd aarsig veel knal vuurwerk afgestoken M heeft overal doorheen geslapen, maar dat is natuurlijk anders dan een huilend zusje op je kamer Of mama die steeds binnen loopt. L heeft nog een fles rond 21u dus zolang ze die nog heeft slaapt ze nog bij ons, m word namelijk wakker als ik s avonds op haar kamer kom. Ze zijn wel dol op elkaar dus verwacht eigenlijk geen problemen met het samen slapen maar omdat hun ritmes zo verschillend zijn maak ik me daar wel zorgen om. Verhuizen en verbouwen zijn op dit moment helaas geen opties voor ons. L was voor ons ook een verrassing een 2e kindje was meer dan welkom maar dan wilde we wel eerst verhuisd zijn, en ook zodat M wat ouder zou zijn en wat meer zelfstandig. Maar L had andere plannen ;-) </p>