<p>Daag mama’s,</p><p>wij hebben een dochter van anderhalf en de tweede is op komst en die verwachten wij eind augustus. Ik vind het altijd heel idioot klinken omdat we allemaal weten hoe baby’s verwekt worden maar het kwam toch iets wat als een verrassing en dat vergt creativiteit ?</p><p>Wij willen nu de huidige kamer van mijn dochter gebruiken als babykamer, deze zit op dezelfde verdieping als onze slaapkamer en dan willen we onze oudste dochter naar zolder verhuizen... we hebben simpelweg gewoon niet heel veel andere opties en verhuizen vind ik wat overdreven.<br /><br /></p><p>maaarrr onze zolder moet worden opgeknapt en kindproof gemaakt worden, we hebben een nogal stijle vaste trap naar zolder en dus moeten wij een systeem bedenken dat dit goed en veilig wordt afgesloten. <br />Mijn man wil eigenlijk al starten met een peuter bed op zolder... maar ik word daar niet zo enthousiast van omdat ik bang ben dat ze gaat spoken en de zolder nog zo onbekend is voor haar en misschien wel een manier vind om een opening te vinden naar die trap. Ze kan omhoog traplopen maar nog niet naar beneden. Nu is mijn man heel handig en zal ongetwijfeld wel een manier vinden om dat helemaal veilig te maken maar ik zat meer te denken aan een ledikant nog voorlopig zodat ik er wat meer controle over heb en zij dan rustig kan wennen aan haar nieuwe kamer.. maar ze is dan al ruim 2 jaar... belemmer ik haar dan in haar ontwikkeling en op welke leeftijd is het eigenlijk veilig om met een peuter bed te beginnen? en hoe kan ik dat zo veilig mogelijk maken? Wat zijn jullie gedachten hierover ? </p>