peuter beukt als hij zen zin niet krijgt.

<p>hoi allemaal</p><p>Hopelijk hebben jullie een tip voor me. Ons zoontje is net 3 geworden en sinds enkele maanden beukt hij heel hard met zen hoofd tegen voornamelijk mij aan als hij zijn zin niet krijgt. Bij papa doet die het bijna nooit omdat die meer overwicht op hem heeft. Heb alles al geprobeerd van in de hoek tot op de trap of uitleggen waarom het echt niet kan. ben nu zelf 19 weken zwanger en bekken problemen dus het kan soms echt heel veel pijn doen als hij weer gaat beuken. Als ik hem straf wordt ik ook gewoon uitgelachen.</p><p>Nu lijkt het alsof het een horror peuter is maar een half uur later kan het ook weer het liefste kereltje van de wereld zijn maar merk met het beuken dat ik daarbij echt mijn geduld kan verliezen en soms even weg moet lopen. </p><p> </p>
 
Negeren en laten  zitten en na 3 min terug  uitleggen sorry knuffel en verder gaan als die niet luisterd terug sturen zonder wat te zeggen heeft sporzetting vermogen nodig  maar da  bereik je het en daarna uitleggen waarom  dit zp is en als die begrijpt  dan wat leuks doen volgends mij weet die donders goed omdat die je uitlagt ook dus hijwret dat je toegeeft uiteindelijk dat haal  ik uit je verhaal
 
negeren heb ik ook al geprobeerd maar hij komt gewoon achter je aan om verder tegen je aan het beuken dus ben dan wel verplicht om hem aan te spreken en verder te handelen. Hij weet zeker dondersgoed waarom want papa moet nog maar kijken en het is klaar
 
Vol blijven houden en consequent blijven. Iedere keer als hij begint, die timeout geven en duidelijk uitleggen waarom hij die krijgt, dat je zijn gevoel ook begrijpt maar dat beuken niey de oplossing is omdat je mama daarmee pijn doet. Je kunt hem ook zelf eens laten uitleggen waarom hij een time out krijgt, misschien dat hij het dan beter begrijpt. Eventueel ook tools/ handvatten geven wat hij wel kan doen als hij zijn zin niet krijgt en dat niet fijn vindt. Bijvoorbeeld even heel hard op de grond stappen, om het vervelende gevoel weg te krijgen. 
 
Je kunt hem ook even de kans geven om zichzelf te verbeteren. Als hij begint, aanspreken op zijn gedrag en hem even de kans geven om zichzelf te verbeteren (dat gene wat jullie besproken hebben doen ipv beuken) stopt hij, aangeven dat je dat je het fijn vindt dat hij het op een andere manier heeft opgelost. Gaat hij toch door dan is het tijd voor een time out.
 
Ik werd hier ook een tijdje uitgelachen door mijn zoontje. Waar de mat hielp bij mijn man hielp uiteindelijk het inleveren van iets waardevols bij mij. Hij kreeg dan te horen dat de volgende keer hij zijn knuffel in moest leveren bij me (of iets anders wat op dat moment favoriet was). Ik pakte het niet af, hij moest het echt zelf inleveren. Och wat had hij dan een spijt. Hij kon het terugkrijgen bij goed gedrag. Daarna hield het snel op. 
Ik herken dat verschil in overwicht wel. We zijn beide even consequent, nee blijft mee, ook na 10x zeuren. Ik heb gewoon geen zware stem waarvan hij onder de indruk is. 
 
Knuffel zal kk niet doen dit ivm dat die miaschien mee slaaapt en zijn  troost is maar speelgoed of iets dat kan wel indd
 
Overigens gaan kleine kinderen soms ook lachen bij straf omdat ze je graag weer vrolijk willen maken ipv boos. Is dus geen uitlachen of het niet begrijpen, maar de relatie proberen te herstellen (op een onhandig moment haha). Succes, ik zou idd ook met een time out of iets dat je inzet consequent doorzetten, of een box oid weer even naar beneden halen en hem daar even in zetten om af te koelen. Als hij daar niet uit kan klimmen natuurlijk.. 
En daarnaast zou ik op zoek gaan naar wat hij met zijn gedrag wil zeggen. Heeft hij meer behoefte aan contact met jou? Doet hij het op momenten dat hij eigenlijk moe is of hongerig? Je kunt hem dan helpen woorden te geven aan wat hij voelt en leren daar om te vragen ipv dit gedrag.
 
Terug
Bovenaan