peuter blijft verhoging houden. Wat te doen?

<p>hoi allemaal,</p><p>ik zou graag wat advies willen.</p><p>Vorige week heeft mijn dochtertje van  2 dagen koorts gehad. Snotneus, hoesten. Geen hoge koorts, tussen de 38 en de 38,5.</p><p>Sindsdien heeft ze al dagen verhoging. schommelt tussen de 37.6 en 37.9. Het gekke is dat ik dit helemaal niet herken van haar, ze heeft altijd een hele lage temperatuur. We gaan elke dag met haar naar de speeltuin of even fietsen, maar ze wil niets doen. Wel boekjes lezen en spelen met haar blokjes. Ze is niet suf, maar slaapt extreem lang voor haar doen. Ze is elke ochtend rond 6.15/6.30 wakker en nu de laatste dagen 8.00/8.30. Tussen de middag slaapt ze ook lang. Eet niet zoveel maar drinkt goed. ze heeft ook wel oplevingen dat ze keihard door huis loopt te rennen en renspelletjes wil doen maar is dan ook snel moe. en ze is wat afhankelijker.</p><p>Vanmorgen had ze 37,1 en zijn we voor het eerst even wat gaan doen. Nu bij het naar bed gaan had ze 37.8. Is dit verhoging en moet ik naar de huisarts?</p><p>Als ze morgen gewoon weer rond de 37 heeft kan ze dan een paar uurtjes of uurtje naar het kdv? </p><p>Wat zouden jullie doen?</p><p>alvast dank</p><p> </p><p>Susanne</p><p> </p>
 
Bij verhoging zou ik me persoonlijk nog niet te druk maken. Zoals je zegt, ze is vrolijk, is niet suf en drinkt goed. Maar als je twijfelt zou ik gewoon de huisarts bellen, moederinstinct overwint altijd ;). Stel dat het echt koorts wordt (voor een langere tijd) zou ik zeker aan de bel trekken. Beterschap voor je dochter!
 
Hoi bij mijn zoontje van bijna 2 heb ik dit een paar weken terug ook gehad. Maar hij had echt extreme koorts ineens en verder geen klachten en daarna steeds hele erge ondertemperatuur (33,9 etc), zijn normale temp is 36.5 ongeveer. Hij sliep ook veel meer en aanhankelijker, mopperiger, minder eten en soms opeens omvallen. Uiteindelijk toch eens mee naar de huisarts geweest en die vertelde me dat het een reactie van het lichaam is om een virus of infectie weg te werken dat die temperatuur anders is dan anders. Ze kunnen dan ook meer slapen en minder eten en soms ook dat omvallen hebben. Het lichaam is aan het werk om iets weg te werken zei hij en dan is dat niet abnormaal. Ik moest na 2 weken nog maar eens terug komen als het zo bleef. Maar een week later was het over gelukkig. Ons zoontje heeft er toch 2.5 week last van gehad. Nu weer de oude gelukkig. Wellicht is het bij jouw kindje ook zoiets?
Maar als je het niet vertrouwd dan gewoon even naar de huisarts gaan hoor?
 
Hoi,
Mijn zoontje heeft dit 3x gehad. Bleek alle keren oorontsteking... het lichaam kan het zelf oplossen, maar onze huisarts vertelde ons dat het na 2 weken dan wel echt minder/weg zou moeten zijn. Anders is mogelijk antibiotica een idee.
Hoop dat het al over is!
 
Terug
Bovenaan