Peuter diarree - bacterie - cola geven

Ik snap er niets van ... ik denk dat ons dochtertje van bijna 2 jaar last heeft van peuterdiarree. Ze heeft enorme dunne poep en zit om de haverklap helemaal onder, verder is ze niet ziek al eet ze wat minder. ipv haar minder drinken te geven, maximaal 1 liter per dag, zegt de dokter haar juist meer te geven vanwege de warmte en vanwege de diarree.

Door het vele drinken heeft ze toch die diarree????

Hij denkt aan een bacterie en moet het eerst oplossen met cola laten drinken zonder koolzuur. Appelsap en roosvicee verdunt, ze mag alles eten behalve scherpe dingen. Ja dat begrijp ik en dat doet ze al nooit!

Als het niet weg gaat lanskomen en even na laten kijken.

Wat denken jullie?

Groetjes Esther
 
hoi esther,

een kind van bijna 2 cola geven? vind ik een beetje een raar idee. ik weet dat het helpt tegen buikpijn, dus wellicht heeft hij het daarom wel geadviseerd.
en juist drinken is goed omdat ze anders kans heeft dat ze uitdroogt.
dus lekker laten drinken en als het over een paar dagen nog niet over is toch maar even naar de ha.
 
Ja, het is een raar idee. Ik heb ze nu een beetje gegeven en morgen nog wat en vanavond eet ze lekker mee. We kijken het wel even aan. Ze is verder niet ziek ...

Heb zelf eens cola moeten drinken van de reisleidster toen we op vakantie waren mexico. Zonder prik dus een poosje laten staan. Het hielp wel. Het schijnt toch een soort beschermlaagje aan te brengen en dood bacterieen. Maar als je googled dan zijn de meningen daar ook weer over verdeeld.

Dat maakt het vaak zo lastig.

Zo ben je bezig met peuterdiarree en doe je wat nodig is in de hoop dat het wat verbeterd. Dan weer aan de cola omdat de huisarts het zegt .... en ja, dan speelt het warme weer ook nog een rol.

Het zal zich uiteindelijk wel oplossen net als de vele wasjes.

Groetjes Esther
 
er heerst ook buikgriep/zomergriep op het moment...Wij hebben het gelukkig net achter de rug! Minder goed eten, gelukkig wel drinken en diarree. Met 2 daagjes was 't over.
Ik zal wel gewoon veel drinken blijven geven, en dan de vieze luiers maar erbij nemen..Uitdrogen is al gelemaal niets!!
idd, cola dood de verkeerde bacterie ('t is ook rommel eigenlijk)
 
Fabienne heeft het nu 1,5 week Liesje en ook vanmorgen was het weer een vieze dunne derrie broek! Het gaat door de zijkanten van de luier in de romper en broek, zoveel ineens.

Gelukkig bestaan er wasmachines!

Vanmiddag geef ik ze nog maar cola, de gewone ipv de light.

Groetje Esther
 
Hey,

Wij hebben een dik halfjaar ook eens over gekletst. Loïs had toen zulke kapotte billen van de diarree. Of was jij dat niet? Loïs heeft het toen zeker 2,5 week gehad en ineens was het over. Ze had ook nergens last van. we hebben toen nog een poepje op kweek gezet maar er kwam niets uit. Daarna heeft ze het nooit meer gehad.
Ik zou zeggen: laat wat op kweek zetten en wacht het af. het komt veel vaker voor en het gaat echt vanzelf weer over. Wat wel goed kan helpen is Kindigest en Chamodent van VSM.

Succes ermee!
 
Hey,

Wij hebben een dik halfjaar ook eens over gekletst. Loïs had toen zulke kapotte billen van de diarree. Of was jij dat niet? Loïs heeft het toen zeker 2,5 week gehad en ineens was het over. Ze had ook nergens last van. we hebben toen nog een poepje op kweek gezet maar er kwam niets uit. Daarna heeft ze het nooit meer gehad.
We hebben er niet veel aan gedaan. Veel bananen geven om het te stoppen. En niet te scherp eten.
Je wordt er helemaal gek van omdat je niets kan... je durft bijna de deur niet uit want ze zitten er zo weer onder. Loïs haalde soms wel 7 luiers op een dag! Niet heel veel maar wel genoeg om heel vies van te worden.

Ik zou zeggen: laat wat op kweek zetten en wacht het af. het komt veel vaker voor en het gaat echt vanzelf weer over. Wat wel goed kan helpen is Kindigest en Chamodent van VSM.

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan