peuter diarree???!!!

hoi,

ben net terug van de huisarts.
Mart heeft namelijk al 3 wk diarree en komt er ma niet af, daarbij is ie nu erg verkouden en hoest veel.

ik ben nu al een paar keer bij de huisarts geweest, en nu komt ze aan met peuter diarree!!
ik kan me er alleen niet in vinden, deze kindjes hebben namelijk een verandering in hun voedings en drink patroon gehad, of drinken juist teveel appelsap enz.

Mart krijgt altijd hetzelfde en drinkt bijna geen sapjes en ranja.

ik heb nu spray gekregen voor de snot neus, en van de week krijgen we de uitslag van de poep.

ben benieuwd, kga nog even verder googlen.

kent iemand hier : Peuter diarree??

groetjes simone

quote: sisi-22 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-08-2008 09:23:15'));

hoi,

ben net terug van de huisarts.
Mart heeft namelijk al 3 wk diarree en komt er ma niet af, daarbij is ie nu erg verkouden en hoest veel.

ik ben nu al een paar keer bij de huisarts geweest, en nu komt ze aan met peuter diarree!!
ik kan me er alleen niet in vinden, deze kindjes hebben namelijk een verandering in hun voedings en drink patroon gehad, of drinken juist teveel appelsap enz.

Mart krijgt altijd hetzelfde en drinkt bijna geen sapjes en ranja.

ik heb nu spray gekregen voor de snot neus, en van de week krijgen we de uitslag van de poep.

ben benieuwd, kga nog even verder googlen.

kent iemand hier : Peuter diarree??

groetjes simone

oeps sorry ging iets mis..

Peuterdiarree..tsja onze kleine heeft ook al wekenlang
diarree en ik kan daar steeds weinig aan doen. Ik geef hem
al banaan etc en lichtvolkorenbrood etc. maar niets helpt.
's ochtends drijft het zowat zijn luier uit met als gevolg
elke ochtend zijn bedje verschonen en hij meteen als eerste
in badje!!! Lastig is het!!!

advies welkom inderdaad!!!

op google staat wel veel informatie, maar kan me er niet in vinden.

Mart drinkt altijd water, soms iets verdunt
krijgt altijd bruin brood
nestle peutermelk, en friso pap

dit krijgt hij allemaal al heel lang..

want op google kan ik alleen vinden dat kindjes met peuter diarre, niet voldoende vezels en vet krijgen, en teveel aan sapjes , appelsap, sinasappelsap enz.

ik ga vanmiddag even in de stad neuzen of ik iets kan vinden voor het stoppen van de diarree, en als ik niets kan vinden, of het helpt niet ga ik na een homeopaat.

groetjes simone
mv mart

Hoi Simone,

Ik wist dat diaree bij peuters inderdaad weken kan duren. Wist niet dat er zelfs een officiele naam voor was.

Bas is sinds dit weekend aan de dunne. Zijn we totaal niet van hem gewend. Aan zijn eet of drinkpatroon is ook niks veranderd. Ik hoop écht dat dit geen weken gaat duren!

Ik ga zo even Roosvice Stop halen. En ik moet vanmiddag toevallig even met Bas naar de HA, dus dan zal ik het even aankaarten.

Vanmorgen was ik op het CB. Bas moest zijn prikken inhalen. Dat mocht gewoon met diaree. Wel moet hij, ivm een koortstuip vorige maand (ook de reden dat hij toen geen prikken heeft gehad), 4 paracetamol vandaag.
Dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan. De paracetamol zat er net een half uurtje in toen hij diaree had. Niet lang genoeg om volledig opgenomen te worden.
Straks maar eens aan de HA vragen wat ik daar het beste mee kan. Misschien al over op vloeibare paracetamol?!?

Maar goed, jij hebt niks aan dit verhaal. Ik hoop dat het snel beter gaat met jullie mannetje. Alhoewel ik niet het idee krijg dat hij er zelf veel last van heeft of wel?

Groetjes, Karin

hoi,

nou Mart word er loom van, en is gewoon niet zichzelf, erg moe, en veel   huilen.

dat ze bij jullie CB prikken met   diarree. doen ze bij ons niet.. kindjes moeten hier gezond zijn voor ze worden geprikt.

ben net even na het CB geweest, even gevraagt en gewogen, hij weegt 10.5 kg
dat is ong 600 gram in 4a5 mnd.

dit moest ik even door geven aan de ha, ook heb ik ors gehaalt voor de zeker heid.

groetjes simone

Terug
Bovenaan