Peuter eet geen fruit meer

<p>Onze peuter van bijna 3 wil sinds een paar weken geen fruit meer eten. Hij was altijd dol op fruit en vroeg er ook zelf om.</p><p>We hebben al vanalles geprobeerd, maar niks lijkt te helpen, zoals: geen fruit is ook niks lekkers, kleine porties aanbieden, zelf in de winkel fruit laten uitkiezen, geen aandacht aan geven, maar ook laten zitten totdat het op is..</p><p>Het enige wat hij wel wil is een drinkfruit. Die krijgt hij af en toe. </p><p>Groenten savonds gaan wel goed. 1e hapje heeft ie altijd moeite mee 'dat lust ik niet' maar daarna eet hij bijna altijd gewoon zn bordje leeg.</p><p>Heeft iemand tips/ervaringen.. is dit een fase? </p>

Hier een peuter van 2.5 die altijd moeilijk groente eet. Maar ze weet: éérst mn bord leeg, en dan pas krijg ik een plakje kaas/worst/crackertje ofzo. Zo werkt het gewoon. En om 17:00 geef ik haar altijd een bakje komkommer/tomaat/paprika en dat eet ze dan zo leeg. Als ik dat aan tafel geef, eet ze er niks van.
Fruit eten doe ik hier rond 9:00 s ochtends. Gewoon een bakje met van alles en nog wat. Ze knabbelt het tijdens het spelen op. Ze vindt fruit ook wel lekker, dat scheelt. Maar ook dan weet ze: Pas ná het fruit gaan we koffie drinken en een koekje eten. Als het fruit niet op is, krijgt ze geen koekje.
Je kindje is met bijna 3 jaar slim genoeg km dat te snappen. Hij probeert je nu gewoon uit lijkt het. Ik zou het heel duidelijk maken: Om 9.00 krijg je fruit. Daarna pas een koekje ofzo. Al duurt het tot de lunch voor het fruit op is.. jammer dan. Hou dit 3 dagen vol en dan weet hij het wel hoor. Gewoon op een vast tijdstip op de dag. Mijn dochter weet ook wanneer het 9.00 is.. dan gaat haar babyzusje naar bed, dus dan roept ze: 'Nu fruit eten! Daarna koekje!'
Succes ;) 

O en ik maak zelf ijsjes. Fruit in de mixer, yoghurt erbij. Dat in ijsvormpjes van tupperware. Heeeeerlijk vindt ze het. En kei gezond!!! 
En ik prak banaan of frambozen of aardbeien door het toetje! 
En bananenpannenkoekjes als lunch 2x per week! Heel simpel te maken en gezond!

Hoi!
De meeste dingen zijn een fase. Het laat zich geenzins forceren. Beste is om te accepteren, gelukkig eet je peuter wel groente en daar zitten ook veel voedingstoffen in. 

Terug
Bovenaan