Peuter eet niet. Tips?

Hallo,

Mijn zoontje is bijna twee en wil 's avonds meestal niet eten. Ik wil er absoluut geen strijd van maken (al baal ik er enorm van als ik heb staan koken en hij eet niks!). Maar hier wat vragen:
- laten jullie je kindje spelen aan tafel? De mijne mag altijd een autootje of iets mee aan tafel. Maar op het moment speelt hij dus alleen maar. Beter geen speelgoed? Soms helpt de afleiding van speelgoed en kan ik er toch wat in krijgen...
- CB zegt dat hij toch een toetje moet krijgen als hij niet gegeten heeft. Oké. Maar als hij ook geen toetje wil, wat doen jullie dan? Wij geven hem dan voor het slapen nog een fles. Beter van niet denk ik, maar laten jullie je kindje echt met honger naar bed gaan?
- mijn man is pas om 18.15 thuis en dan eten hij en ik (voor mijn zoontje vind ik dit te laat aangezien hij om 19 uur naar bed gaat). Mijn zoontje wil dan soms nog wel wat van mijn man (warm of toetje). Zouden jullie dat doen? Ik vind eigenlijk dat hij moet eten als hij "aan de beurt is". Als hij daarna gewoon nog wat krijgt, gaat hij het nooit leren?
Hoe laat eten jullie kindjes?

Tips zijn welkom! Dank je!
 
Hoi, ik heb ook een tijdje gehad dat mijn dochter niet wilde eten. Ik weet hoe je je voelt. 
Wat ik heb gedaan is: samen eten, mijn vriend is namelijk heel laat thuis. Geen speelgoed. Uitleggen als ze nu niks eet dan ook niks krijgt. Idd wel het toetje. Heeft ze heel even volgehouden en daarna is ze gewoon gaan eten. Soms als ze heel de dag slecht gegeten had gaf ik haar voor het slapen een banaan. 
Succes! 
 
Hoi, ik heb ook een tijdje gehad dat mijn dochter niet wilde eten. Ik weet hoe je je voelt. 
Wat ik heb gedaan is: samen eten (wij eten tussen 1700-1800. mijn vriend is namelijk heel laat thuis. Geen speelgoed. Uitleggen als ze nu niks eet dan ook niks krijgt. Idd wel het toetje. Heeft ze heel even volgehouden en daarna is ze gewoon gaan eten. Soms als ze heel de dag slecht gegeten had gaf ik haar voor het slapen een banaan. 
Succes! 
 
Mijn dochter is nu bijna 2,5 jaar en eet momenteel ook slecht. Ze is redelijk kieskeurig, wat ze niet kent wilt ze niet. Soms pakt ze toch iets nieuws. De laatste twee maanden wil ze heel weinig, is snel afgeleid. Toetje wil ze wel. Vroeger gaf ik nog wel eens een boterham, maar tegenwoordig niet meer. Ze vraagt ook niet om eten de rest van de avond en 's ochtends heeft ze een normale trek.
Er eet altijd wel iemand met haar mee. Ligt aan onze werktijden wie of dat we met z'n alle kunnen eten. Zien eten doet eten zeggen ze en ze vindt het ook veel gezelliger.
 
Terug
Bovenaan