Peuter en baby

Hoi allemaal,

6 weken geleden ben ik bevallen van onze tweede zoon. Volgende week moet mijn man weet aan het werk en ben ik dus alleen met de jongens

Hoe doen jullie dat met een baby die naar bed gebracht moet worden en tussentijds getroost en een ondernemende peuter die ik eigenlijk niet alleen durf te laten?

Elke keer onze oudste mee naar boven nemen vind ik ook nogal wat. Hebben jullie tips hoe ik dit aan kan pakken?
 
Mijn oudste was 21 maanden toen haar zusje geboren werd. Na 10 dagen ging m'n man weer aan het werk.

Ik liet de baby de eerste 2 maanden bijna altijd beneden slapen. In de box, kinderwagenbak of banynestje. Met een maand of 2 merkte ik dat ze beneden slechter ging slapen en ging ze naar boven. De oudste ging niet mee naar boven. Ik zei gewoon dat ik even snel de baby in bed ging leggen en deed het traphekje achter me dicht.
Ik legde de baby altijd snel op bed en was binnen 1-2 minuten weer beneden. Geen tijd voor hele bed rituelen haha. Dus het was echt even gauw naar boven, baby in bed en weer terug naar beneden.
Vaak moest ik daarna nog wel 3x de trap op voordat de baby echt sliep. Erbij blijven totdat de baby slaapt is gewoon niet mogelijk als je alleen bent met 2 kinderen.

Ik ben nu 36 weken zwanger van de 3e. Dus straks 2 grote zussen (4 en 2 jaar) in huis en een baby erbij. Ik ben weer van plan de baby de eerste weken lekker beneden te laten slapen. En na een maand of 2 zien we wel weer.
 
Hoi hoi,


Ik ben aankomende Vrijdag 3 weken geleden bevallen van ons derde kindje. Heb een zoontje van 3,5 en een dochtertje van 1,5. Mijn vriend is afgelopen Maandsg weer begonnen met werken.
Het is even een weg zoeken en vooral niet te veel tijd gericht plannen. De kleinste laat ik de komende tijd nog in de box slapen. Ben wel aan het oefenen met in bedje slapen. Als ik de middelste naar bed breng, zet ik de oudste heel even voor de televisie met de boodschap als mama terug is, gaan we spelen. We hebben ook een babyfoon in de woonkamer staan, dus als de middelste is ar moeilijk doet met slapen, en ik dus iets langer bezig ben, kan ik de oudste via het schermpje toch in de gaten houden.
 
 
 
Zo veel mogelijk beneden doen (slapen in de box, verschonen op tafel, dat soort dingen) of anders de oudste in de box laten spelen? of klimt hij daar uit? Onze dochter van net 3 vindt het heerlijk om in de box te spelen (ze wil ook weer even klein zijn), dus dat werkt goed.
 
Hier met name veel slapen in de wandelwagen of draagzak als we met de peuter op pad gingen. In de box sliep onze jongste niet. In bed is het altijd even gauw in bed leggen, peuter beneden, en een paar keer op en neer de trap op.
 
Terug
Bovenaan