Peuter en flesjes melk

Hoi hoi! Even een vraagje ☺️

Tot welke leeftijd gaven jullie ‘s avonds eens flesje melk voor het slapengaan?
Onze dochter is nu 2j3m en heeft ‘s avonds echt nog veel behoefte aan haar flesje (+- 300ml).
Afbouwen of (nog) niet zo dringend?

Alvast bedankt! Xx

Onze dochter wordt volgende week 2 jaar en krijgt ook nog wat melk tijdens het voorlezen. Wij zijn wel overgestapt op een (tuit)bekertje en hebben de hoeveelheid verminderd naar zo'n 100-150 ml. Daarna tandenpoetsen en slapen. 

Volgend maand wordt ons zoontje 2 en hij krijgt al een hele tijd geen avondfles meer, wel elke ochtend een fles melk. 
Toevallig gister de fles in prullenbak gegooid, ik ben bijna 39w zwanger van de tweede en ik vond het goed geweest. 
Daarbuiten; er zijn geen regels voor toch? Gewoon doen wat goed voelt, geniet ervan zolang ze zo klein zijn..! 

Ergens tussen de anderhalf en 2 stopten wij ermee. Zoontje van 17 maanden krijgt nog 100cc gewone melk, en dan boekjes lezen en tanden poetsen. Ik denk zolang je daarna tanden poetst dat het niet zo'n kwaad kan. 

Die van ons drinkt met 25 maanden ook nog minstens 1 fles per dag. 300 heeft ze nooit in 1x gedronken. Dus qua hoeveelheid niet vergelijkbaar. Merk wel dat ze het echt nog nodig heeft.

Terug
Bovenaan