Peuter en kitten-terror

Begin mei is onze lieve kater helaas overleden... dit was de grootste vriend van ons zoontje. Onlangs hebben we dan ook een kitten in huis gehaald, zodat zo'n band weer kan ontstaan. Met momenten zijn ze zo lief samen en zo lief voor elkaar, super aandoenlijk ?

Maar zoals de titel al doet vermoeden hebben wij dus een echte peuter, net 2 jaar, onwijs lief, maar gossie wat een boevenstreken...
Vanmorgen was hij de kitten (net 13 weken) dus heel de ochtend aan het plagen (staart knijpen, net te ruw aaien, haartjes er met een pincetgreep uit trekken enz. Enz.) Ik vind het.vreselijk, maar ik ben een soort schreeuwmoeder geworden, want óf de kitten is stout, of ons zoontje... dus vaak haal ik ze uit elkaar en dan mogen ze dus even niet samen, zodat mamma wat kan ontspannen...

Vanmorgen ging het dus echt te ver en was de kitten erg wild door alle hectiek, stress, herrie en wilde spelletjes en is dus bovenop het gezicht van ons zoontje gesprongen is gebeten en gekrabt. Vanuit de kitten gezien terecht en we hoopten dat ons zoontje ervan leerde. Ondanks dat hij schrok, erg boos was op de poes en ook pijn had (niks ernstigs als ogen ofzo gelukkig), is het ook net een goudvis en gaat hij gewoon door met plagen.

Ik herken een soort machtsstrijd bij onze peuter... de kitten mag niet met zijn speelgoed spelen, als de kitten bij ons zit wil hij ook en ga zo maar door...

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb meerdere katten vanaf kitten opgevoed, maar nooit in combinatie met een peuter ?
 
Katten en hele jonge kinderen zijn zonder toezicht niet vertrouwd met elkaar. Er is veel begeleiding nodig om goed met de kat om te leren gaan. Op internet is er veel te vinden hoe dit werkt.
 
Ik heb en hond en kind ondanks ze gek op elkaR zij en elkaar uitdagdn laat ik ze niet alleen en ja soms gaat een vand ie 2 te ver een hond pak ik streng aan en me zoontje spreek ik aan en set ik even aan de kant en ik haal ze uitelkaar en zorg ook niet dat ze bijelkaar komen.
 
Terug
Bovenaan