Peuter geeft over, waar komt dit vandaan?

MME

New member
<p>Hi,</p><p>Ik hoop dat iemand hetzelfde heeft meegemaakt en de juiste tips kan geven.</p><p>Mijn zoontje van 2,5 heeft sinds 9 dagen terug ineens van de een op andere dag, dat hij dagelijks overgeeft. De ene keer is het met of tijdens het eten de andere keer is het tijdens het spelen. <br /><br /></p><p>We dacht eerst dat hij te grote stukken at omdat die het niet klein kauwde, waardoor die ging kokhalzen en overgeven. Maar dit lijkt het niet te zijn. </p><p>Het ligt niet aan wat hij eet want het gebeurd telkens bij iets anders, we laten hier uiteraard wel op testen. <br /><br /></p><p>3 dagen geleden stopte het voor 2 dagen en vandaag is het dus weer begonnen.</p><p> </p><p>Het is niet de gehele dag, het is enkel 1 x op de dag zowel sochtends als de andere dag savonds en hooguit 2 x op de dag. Hij drinkt en eet verder goed.</p><p> </p><p>Hij heeft geen koorts en is buiten af en toe nee, prikkelbaar en ontroostbaar wat bij de leeftijd hoort, gewoon zichzelf.</p><p>Op internet heb ik natuurlijk weer de engste scenario’s zitten lezen en de huisarts geeft aan dat we het moeten afwachten en dat infecties zeker wel 2 weken kunnen duren. <br /><br /></p><p>maar met infecties moet het toch de gehele dag zijn? Niet af en toe een keer...? <br /><br /></p><p>Ik hoop dat iemand mij kan helpen uit eigen ervaring. <br /><br /></p><p>Alvast bedankt.</p><p> </p><p>Groetjes M</p>
 
Heeft hij ook diarree? Hier op het kdv was er een jongetje met buikgriep. Onze jongste heeft ook ca een week lang 1-2x per dag overgegeven, verder helemaal happy, geen koorts, klein beetje hangerig (vooral zo half uur voor het overgeven), en wel wat diarree dus. Diarree was wel vrij snel weer over. Tussentijds twee dagen niet overgegeven en toen ging het feest weer door. Wat mij ook verbaasde is dat meneer wel gewoon trek had. Zaten we aan tafel voor het avondeten, is meneer eerst aan het overgeven en eet daarna vrolijk zijn hele bordje leeg. 
Gewoon even goed in de gaten houden dat je kindje genoeg drinkt en plast. En als het na 2 weken nog niet over is, even weer melden bij de huisarts. Hier is het net zo plots verdwenen als dat het gekomen is.
 
Terug
Bovenaan