Peuter groeit niet, komt niet aan

Hi allen,

Ons kind van 3 jaar is 90 cm lang, en weegt 11,5 kg. Toen hij 2 jaar werd zijn wij doorverwezen naar een kinderarts omdat hij amper groeit en een te lage spierspanning, en een raar "loopje" heeft.

Inmiddels ruim een jaar verder zijn wij helaas niets wijzer geworden. Onderzoek naar onderzoek is er niets uitgekomen (stofwisselingsziekten, spierziekten, afwijkingen, echo's etc.). Niets is eruit gekomen qua probleem voor deze klachten. Alleen een te lage spierspanning vooralsnog. In een jaar tijd is hij maar 2 cm gegroeid en qua gewicht hetzelfde gebleven. Hij krijgt voldoende voeding binnen (inclusief bijvoeding).

Hij is zelf een heel vriendelijk jongetje, die helaas wel te kampen heeft met een ontwikkelingsachterstand (praten, rennen, zindelijkheid etc.). Hiervoor lopen wij bij een logopedist en een fysiotherapeut.

Ik was vooral benieuwd of wij hier lotgenoten kunnen vinden voor soortgelijke klachten. Ze kunnen dus (vooralsnog) namelijk niets vinden, wij zijn in 3 ziekenhuizen geweest tot nog toe, dus zonder resultaat.

Hoi hoi,
Mijn peuter van 2,5 is 88cm en weegt bijna 12 kg(ze is een periode ziek geweest hiervoor woog ze namelijk wel iets boven de 12kg). Los van het loopje dat je aangeeft, vind ik het best apart dat ze het zo snel zorgelijk vonden. Hoe zit het met jullie eigen lengte? Wij zijn zelf bijvoorbeeld vrij klein waardoor onze dochter ook niet heel groot is. 
Ik ben zelf een pedagogisch medewerker en kan mij niet voorstellen dat de ontwikkelingsachterstand van invloed is op zijn groei, heb veel voorbij zien komen. Kinderen heel groot maar ook klein die een ontwikkelingsachterstand hebben.
Ik hoop dat er toch nog iemand reageert voor jullie die wel het soortgelijke heeft bij hun kind(je) zodat jullie misschien wat informatie kunnen uitwisselen!
Liefs!

Hi!

Sorry had geen notificatie ontvangen van een nieuwe reactie. Wij zijn 1.65 en 1.87 lang. Zijn zus is 5 jaar en zit weer net iets boven de groeicurve.
Ja, ze denken dat de combinatie van een lage spierspanning, ontwikkelingsachterstand en groei met elkaar te maken hebben. Wij zijn sinds deze week overgedragen aan het Radboud ziekenhuis in Nijmegen waar wij over 2 maanden een hele dag een soort van spreekuur hebben bij verschillende artsen als eerste stap in het second opinion proces, ik houd het middels dit topic mensen op de hoogte.

Terug
Bovenaan