Peuter halve nachten wakker

<p dir="ltr"><span style="font-size: 1,00em;">Hallo allemaal,</span><br /><span style="font-size: 1,00em;">Mijn zoontje is afgelopen maand 3 jaar geworden en heeft nu al ruim 3/4 maanden slaapproblemen. Hij slaapt al zeker 7/8 maanden niet meer tussen de middag omdat hij dan 's avonds tot 22:00 wakker was. 's Avonds hebben we een vast ritueel, rond 19:00 naar boven, pyjama aan, voorlezen, liedje en dan valt hij hierna zelf in slaap. Nooit geen probleem. Maar nu wordt hij bijna elke nacht wakker, soms al om 2:00 soms later rond 4:00. Hij ligt dan gewoon wakker, huilt niet. Is in zichzelf aan het praten en zingen. Na een uur is ook hij geïrriteerd dat hij niet meer kan slapen dus roept hij ons. We geven hem een slokje water en stoppen hem weer in. Maar vaak is hij gewoon tot de volgende ochtend wakker. Soms valt hij tegen de ochtend in slaap maar er zijn vaak dagen dat dit niet gebeurd. Hij is 's nachts niet bang, zegt zelf ook gewoon ik kan niet slapen. Overdag is hij gewoon erg vrolijk maar vanaf 16:00 is hij enorm moe wat zich ook uit in enorm druk zijn en tijdens het eten valt hij bijna in slaap. We hebben al contact gehad met het cb maar hier kregen we eigenlijk alleen te horen dat we goed bezig waren.. Heeft iemand nog tips of ideeën want dit kan niet lang meer zo doorgaan voor ons mannetje. </span></p>
 
Wat vervelend voor jullie zoontje en voor jullie!
Ik kan alleen delen wat bij ons hielp, of dat jullie zal helpen is natuurlijk de vraag.
Mijn ervaring is slapen doet slapen.. Heb een periode gedacht dat mijn peuter ook klaar was met het middagdutje omdat hij 's avonds laat in slaap viel maar toen bleek dat hij alleen maar slechter ging slapen. Wat wij geprobeerd hebben is om het middag slaapje te vervroegen. Ipv om 13.00uur naar bed slapen van 12.00uur. tot 13.00uur. Uiteindelijk heeft dit bij ons heel goed geholpen en slaapt onze peuter weer van 19.00-7.15uur. Peuter blij, wij blij :D
Succes ermee! 
 
Bedankt voor je reactie. Ons zoontje valt niet laat in slaap. Behalve als we hem juist 's middags laten slapen. Als hij een middagdutje doet dan valt hij pas na 22:00 in slaap. Daarnaast slaapt hij ook niet als ik hem vroeg in de middag op bed leg. Hij is pas rond 16:00 moe. Maar hem dan laten slapen is geen optie ivm bovenstaand verhaal 
 
Maar wordt hij dan ook om 4 uur wakker als hij pas om 22.00 gaat slapen?
Want als hij dan wel slaapt tot 7, is het misschien minder erg als hij pas om 22.00 gaat slapen?
Mijn dochter heeft ook zo’n periode gehad en pas later naat bed laten gaan was voor ond wzt werkte.
 
 
 
Ja lastig, hier ook gevalletjes van
slapen doet slapen. Als wij onze meiden (2 en 4 jaar) een half uurtje vroeger naar bed doen, slapen ze meestal ook wat langer door in de ochtend.
onze tweejarige doet nog aan middagdutjes. We stoppen haar op een vast moment in bed (13:00) ook als ze super actief en vrolijk is. Soms moppert ze dan wel een half uur omdat ze nog te wakker is, maar aan rust komt ze dan wel en uiteindelijk slaapt ze dan toch 1,5 uur. Als we haar later in bed doen smiddags slaapt ze over het algemeen wel sneller in en doet ze wel een dutje van 2,5/3 uur! Maar dan is de nacht die daar op volgt echt verschrikkelijk; spookt dan veel en is voor 5 u klaar wakker.
allicht voor jullie misschien toch ook maar weer een middagdutje proberen? Hoe kort ook. 
 
Terug
Bovenaan