Peuter, hoesten nacht, astma

Hoi!
Heeft iemand de gouden tip voor ons?
Onze peuter van bijna 3 jaar heeft astma. Nu komt het behoorlijk vaak voor dat hij verkouden is. Opzich niet erg maar het hoesten in de nacht is echt drama. Overdag gaat het allemaal wel maar in de nacht blijft hij hoesten en huilen omdat hij zo moe is.
Het is een droge hoest.
Hoestdrank helpt voor even maar houd het niet de hele nacht vol. We smeren Luuf, krijgt een extra puff en geven hem soms een aspirientje (sinasspril) om sneller te ontspannen zodat hij sneller in diepe slaap valt. Raam staat open (met rolluik dicht) voor de frisse lucht. Een luchtbevochtiger hebben we geprobeert maar vond hij eng.

Kunnen wij nog meer voor hem doen om het hoesten te verlichten?
 
Ik las laatst dat wollen hoeslaken enorm kan helpen. Schijnbaar helpt het bij astma en allergien. Zag dat voorbij komen bij instagram, Daaloumaa misschien is het iets voor jullie!
 
De wol-tip werkt naar mijn weten vooral ter voorkoming van... In de eerste paar maanden van je baby kan wol (en alles wat erin zit) helpen om de ontwikkeling van allergieën etc te voorkomen. Voor dit moment lijkt het me eerder een trigger voor een aanval.
Ik heb als kind pseudokroep gehad. Beetje vergelijkbaar. Bij mij hielp de luchtbevochtiger wel, dus misschien een ander model probleren of aanzetten voordat hij naar bed gaat en dan uit. Ik kreeg Bricanil (misschien schrijf ik het verkeerd of heet het nu anders). Dit was bij mij in de vorm van een drankje een maakte aanzienlijk verschil in nachtelijke aanvallen.
Heel veel sterkte! Slaap je zelf af en toe ook even bij?
 
 
Heeft je kindje niet ook huisstofmijtallergie? Dat kan ook gelinkt zijn met astma. Ons zoontje hoestte ook zo erg snachts en dat komt dus door de huisstofmijtallergie. Hij werd er ook super moe van en zag er wit uit. Heel sneu.
Van huisstofmijt heb je juist snachts in je bed erg veel last.
 
Terug
Bovenaan