Peuter huilt veel

Hi, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben een 41 jarige moeder met een docher van 2 (Mia). Mijn man en ik wonen al 6.5 jaar in Californie. Hier wonen zonder familie en Nederlandse cultuur is best wel pittig, laat staan met een kind erbij. We hebben hier wel vrienden (sommige met kinderen) maar je merkt dat deze vriendschappen wat meer opervlakkig zijn dan de Nederlandse vriendschappen. Dit vooral door het cultuur verschil. Het is voor ons erg moeilijk om advies te vragen aan vrienden hier, aangezien zij veel dingen anders aanpakken dat past bij onze normen en waarden. Advies vragen aan Nederlandse vrienden is ook moeilijk, aangezien je ze niet zomaar elke moment van de dag kunt bellen wanneer je hulp nodig hebt. Daarom plaats ik dit op dit forum, en misschien kunnen mensen hun ervaringen delen en kan ik hier wat mee (of niet) en wat meer rust krijgen in de opvoeding. Om niet teveel van het echte onderwerp af te wijken, is hier hetgene waar ik (en mijn man) heel erg mee worstelen. Onze dochter is geweldig, ze is grappig, zelfstandig en slim. Maar zij huilt erg veel. 80% van de ochtenden huilt ze af en aan totdat ze naar daycare gaat, en vaak ook erg huilerig wanneer ze terug komt. Ik realiseer mij dat dit misschien door vermoeidheid kan komen, aangezien ze wel er hangerig kan zijn. Ze slaapt wel goed, maar is alleen erg vroeg wakker (6am). Nu vraag ik mij af, hebben veel ouders hier mee te dealen? Is dit redelijk normaal? Ik zoek gewoon een beetje steun en opbeurende verhalen, aangezien ik merk dat het me vaak echt veel te veel begint te worden en het best wel veel van mijn geluk uit het leven haalt. En me hier eenzaam en hulpeloos in voel. P.s. We hebben al besloten om terug te gaan naar NL over 1.5 jaar om weer dichter bij onze familie en Nederlandse vrienden te zijn.

Kinderopvang is soms heel vermoeiend? Wat doen ze daar met middagdutje? Als ze zo moe is, is het raadzaam die niet te kort te houden.

Wij merkten een groot verschil in vermoeidheid toen onze dochter van de babygroep naar de peutergroep ging. Daar wordt ze veel actiever bezig gehouden, en wordt dus ook sneller moe. 
Wij hebben in de nieuwe groep ook opnieuw tegen diverse personeelsleden moeten herhalen dat onze dochter echt een slaapje nodig had. Desnoods wat later op de dag als de eerste ronde niet lukt. En dat ze haar echt niet wakker hoeven te maken. Dat geeft bij ons 's avonds veel problemen. Want als ze oververmoeid is, slaapt ze zeer slecht.
Soms slaapt ze wel 4 uur en kwartier 's middags. Is lang vergeleken met leeftijdsgenoten, maar ze heeft het simpelweg nodig. Op het kinderdagverblijf roepen ze al na 1 uur slaap dat ze goed geslapen heeft.

Hallo, ik zit in dezelfde situatie als jou. Wij zitten ook in Amerika met onze bijna 15 maanden oude dochter, volgend jaar komen we terug naar Belgie omdat ik het hier niet meer vol hou en ik terug wil gaan werken en bij familie wil zijn. Ik ben getrouwd met een amerikaanse millitair die hier nu in Utah op missie is. Ons dochtertje was een huilbaby. Nu ze een dreumes is, is ze nog steeds huilerig, vooral bij haar vader. Ik ben 24/7 bij haar en wanneer ik bij haar ben, huilt ze amper. Ik zorg dat ze in bed ligt vanaf het moment dat ze erg huilerig wordt. Ze is sinds 1 maand overgestapt van 2 dutjes naar 1 dutje, ze is wakker tussen 6u en 6u30 s morgens en dan rond 10u30 is ze al klaar om naar bed te gaan. Ze heeft 's morgens precies meer last van vermoeidheid en ze kan absoluut niet zonder haar ochtendslaapje want dan wordt ze enorm huilerig. Ik weet hoe stresserend het is wanneer je kindje veel huilt en je bent niet alleen met een huilerig kindje. Ik heb soms ook het gevoel dat het altijd onze dochter is die snel overprikkeld is, dat zij degene is die altijd huilt terwijl andere kindjes precies meer prikkels kunnen verdragen. Ik begrijp je. Groetjes Charlotte x

Hi Charlotte , Ja dit is precies hoe het is bij ons. En Mia was ook een huilbaby. De hele ochtend moe en rond 11uur echt op het randje. En omdat ze bij opvang maar 1 dutje doen rond 12.30 is ze dan al oververmoeid en doet dan een slecht dutje van maar een uur ofzo (tenminste dat zeggen ze, we merken dat ze hier niet altijd even eerlijk zijn om confrontaties te voorkomen.). Thuis slaapt ze wel bijna 2 uur . Maar wel fijn om te lezen dat er meer mensen in mijn situatie zitten en hetzelfde voelen. Dat geeft mij al iets meer rust. ?. Kim 

Hi essil, 
op daycare kunnen/willen ze niet meewerken. Ze doen allemaal 1 slaapje op dezelfde tijd . Onze Mia heeft meer slaap nodig dan het gemiddelde kindje. Ik weet niet hoe meewerkend ze zijn bij Nederlandse opvang, maar hier is dat niet erg hoog. De kwaliteit van opvang is ook erg slecht hier en je moet niet teveel verwachten. Helaas ?. 

Nou weet ik natuurlijk niet hoe of wat je mogelijkheden daar zijn, maar zo oververmoeid zijn is ook slecht voor haar ontwikkeling. dus ik hoop dat je snel een oplossing vind.

Terug
Bovenaan