Peuter in groot bed

<p>Hi!</p><p>Wij hebben voor onze dochter een half hoog stapelbed gekocht (boven boomhutje om te spelen, beneden bed om te slapen). Ze is nu 2,5 en ligt er vannacht voor 't eerst in, ging goed zonder morren, ze had veel zin in haar 'grote meiden bed'. </p><p>Maar nou vroeg ik me af, hoe maken jullie 't bed op, want ik ben een beetje gewend aan kort instoppen voor de veiligheid, maar dat gaat niet zo lekker met zo'n groot bed (dochterlief vond ook dat dat niet zo hoorde, nu ligt ze onder het volledige dekbed (dun dons met linnen hoes). Zou dat op deze leeftijd nog kwaad kunnen of is die periode van wiegendood nu wel voorbij? </p><p> </p>
 
Ons zoontje is in maart 2 geworden en slaapt sinds een maand in zijn 1 persoonsbed. Hij slaapt er prima in en het bed maak ik gewoon op zoals bij onszelf en leggen hem gewoon bovenin zijn bedje. 9 van de 10 keer kruipt hij toch onder het dekbed vandaan en had begrepen dat ze op deze leeftijd het zelf kunnen regelen als ze onder het dekbed terecht komen ( hier komt hij er niet onder trouwens).
 
Dat is wel voorbij hoor, mijn dochter ligt sinds precies 2 jaar in een peuterbed onder dekbed zonder 'kort opmaken'. Met peutetkussen. Ze is nu 3.5 en er is nog nooit iets geks gebeurd.

Ik maakte alleen 'kort op' de eerste 8 tot 12 maanden, daarna nooit meer!
 
Terug
Bovenaan