Peuter ineens vroeg wakker?!

Lieve allemaal.
Nutoch maar eens hier hopen wijze raad te vinden.

Mijn dochter van 3 is altijd een slaapkop geweest. Al sinds baby sliep ze van 19u tot de volgende ochtend 9u/half 10. Met uiteraard wat uitzonderingen, maar ze was nooit voor 8u wakker.

Ook als ze wakker was bleef ze altijd lekker in bed zingen en wachten tot dat ik haar kwam pakken.

Nu sinds een paar weken is het totaal omgeslagen.
Ze word soms midden in de nacht een paar uur wakker. Dan komt ze naar mijn kamer, vertelt ze hele verhalen, en valt ze met geluk na 2 uur weer in slaap.

Op een "geluksdag" word ze ergens tussen 5 en 6 wakker. Ook dan komt ze naar mijn kamer en slaapt ze dus niet meer verder.

Je ziet gewoon aan alles dat als ze zo vroeg wakker word ze echt nog dood moe is. Ze valt in de auto onderweg naar de opvang ook weer in slaap.

Wat kan ik doen??
Terug in bed leggen sochtends heeft geen zin. Ze komt er weer uit.

Bij mij in bed leggen heeft ook geen zin, ze word alsnog vroeg wakker.

Qua middag dutjes heb ik ook alles al geprobeerd. Langere, kortere. zonder succes.

Ik hoop dat iemand het herkent en raad weet ?.

Groetjes een oververmoeide mama
 
Misschien stoppen met de middagdutjes? Die van mij sliepen met 2 jaar al niet meer overdag. Proberen overdag wakker te houden zodat slapen snachts beter gaat?. Of misschien zit het probleem bij het 'door' slapen? Zacht muziekje in de nacht welke je aan laat kan misschien helpen om als ze wakker wordt weer in slaap te vallen. 
 
Terug
Bovenaan