<p>Hi iedereen,</p><p>Mijn oudste dochter is 3,5 jaar oud en is echt verknocht aan haar speen… Al sinds ze geboren is kan ze absoluut niet zonder. Na scheve gezichten bij het consultatiebureau hebben we dan toch maar besloten om hem bij haar weg te halen. Eerst zou de speentjesfee hem meenemen, na bijna 3 weken ‘s nachts geen oog dicht te hebben gedaan toch maar weer terug gegeven. Met speen slaapt ze als een roos. Toen kwam Sinterklaas haar speentje meenemen, alleen dan zou ze een cadeautje krijgen. Afijn, liefje gezongen, speen in de schoen en weg ermee. Sindsdien heeft ze geen speen meer gehad. Ze heeft het enorm moeilijk zonder. Ze is een meisje wat snel erg overprikkeld is en zonder haar speen kan ze die prikkels niet verwerken voor het slapen. Ze valt vaak pas na 23:00 van ellende huilend in slaap, dan kan ze gewoon niet meer. Dan is ze de volgende dag weer doodop, waardoor ze weer meer geprikkeld raakt en vervolgens nóg slechter haar dag kan verwerken. Zo gaat het maar door!<br />Na de drukke feestdagen hebben wij vanavond maar besloten om voor een keertje toch maar weer die felbegeerde speen te geven en ja hoor, ik ben de kamer nog niet uit of ze slaapt al…<br />Nu is mijn vraag, is het echt zo’n groot probleem als we haar alleen ‘s nachts een speentje geven tot zij er zelf klaar voor is om er afstand van te doen? Ik hoor het graag van jullie!!! <br /><br /></p><p>Groetjes! Kelly</p>