Peuter klimt uit autoriem

<p>Hallo,</p><p>Wij hebben een peuter van 2,5 jaar.sinds een tijdje klimt zij uit haar gordel. Ze zit in een autostoel met 3 puntsgordel. Ze klimt er regelmatig uit (tijdens een rit van 20 min. Zit ze er soms maar 5 echt vast omdat ze er steeds uit gaat). Met eruit klimmen bedoel ik dat ze zich uit de gordelriemen wringt. De riem zelf zit dus nog vast maar dan dus alleen bij haar benen.</p><p>Niets lijkt te helpen, boos worden, straffen (bijv. Thuis naar bed of geen "lekkers") de auto naast de kant zetten en haar er weer in doen etc.</p><p>Heeft iemand tips? </p><p> </p>
 
Als de riemen goed zitten zou ze zich niet eruit moeten kunnen wurmen. Heeft ze toch wat teveel ruimte door bijvoorbeeld een dikke jas? Kun je de riempjes strakker doen? 
 
Dag dpl
Daar had ik ook al naar gekeken, de bandjes zitten afgesteld op zonder jas dus met jas aan zit ze ook best wel "klem en toch krijgt ze ze uit. Nog strakker gaat niet want dan krijg ik hem niet eens meer dicht geklikt..
Vandaar ook mijn vraag naar tips want weet het echt niet meer en dit levert wel gevaarlijke en vervelende situaties op. (We moeten soms 1,5 uur rijden voor familiebezoek, erg vervelend als je steeds moet zeggen dat ze dat niet mag doen
 
Mijn dochter van 3 jaar doet het ook. Ze zit dan idd alleen nog met haar benen vast. Het is echt een tic geworden van haar, ze doet het direct zodra ze in dr stoel zit. Ook al is het maar een ritje van 2 minuten. DE tip heb ik ook niet, misschien heeft iemand DE oplossing hier? Ik heb het ondertussen maar 'geaccepteerd', ook al is het niet 100% veilig natuurlijk.
 
Hey, 
Ik weet niet of je al geprobeerd hebt, maar er zijn verschillende soorten gordelclips. Deze houden de riemen bijeen. Mischien kan zoiets werken?
Succes! 
 
Deed mijn dochter ook, heel frustrerend! Het enige wat hielp was waarschuwen dat de politie er aan kwam en haar mee zou nemen, dan ging ze gauw weer netjes zitten. Misschien niet heel pedagogisch verantwoord maar ach als het werkt:)
 
Kun je de riempjes niet nog aantrekken nadat je ze hebt dichtgeklikt? Bij mijn autostoeltje moet ik 'm eerst vastklikken voordat ik ze kan aantrekken. 
Ik las ergens ook iemand die dit had, haar dochter bleek behoorlijk smal te zijn. Weet niet meer wat de oplossing nou was, sorry! Ga kijken of ik het terug kan vinden voor je.
 
Terug
Bovenaan